3090
Sök

s40 2,0t bränslepump som viner!! och en annan fråga!!

17 Inlägg
2 juli 2009
Trådstartare
Hej alla där ute jag undrar om det är fler som äger s40 99a 2,0t som tycker att bränslepumpen låter mycket ??
För min tycker jag viner ganska mycket !!

Sedan har jag en undran om fler har samma fenomen att när man gasar fult på trean så laddar bilen 0,6 sen ner till 0,5 sedan man växlar till fyran vid 5000rpm och trycker fullt så sjunker laddet till 0,3 0,4 och det känns som att bilen tappar kraft som små ryckningar??!! men om man släpper gasen snabbt och trycker på så laddar den 0,5 0,6 igen!!
Jag har en helt orginal bil och då var tanken om det kan vara bensin pumpen som börjar bli trött!!!??

MVH Kristoffer
Senast redigerat av rail86 (2 juli 2009)

Forummoderator
10 576 Inlägg
2 juli 2009
tryckklockan som styr wastegaten har nog gjort sitt...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

17 Inlägg
2 juli 2009
Trådstartare
okej vet du hur man kan kolla det lite mer säkert ?? och hur ska man göra för att fixa det går det köpa en ny klocka och hur sitter den för jag har en klocka på en 14t som ligger i garaget men är mer sugen på att byta hela turbon !

1 043 Inlägg
2 juli 2009
Jag skulle tro att det är pumpen inte helt ovanligt på dom.

Bonntrimmare
620 Inlägg
2 juli 2009
passa på att göra en bränsle retur medans du ändå är där å skruvar så tjänar du lite hästar på att bränslet är kallt helatiden läs mer på TPC om det

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

Sök