Rquired skrev:
fiestafreedom skrev:
Jag har nu varit och provkört Bmw:n jag tänkte köpa. Den var otroligt rolig att köra men den såg ut som fan inuti! stolarna var nötta och panelerna var slitna så det blev inget bilköp.
Nu har jag istället (som några av er har skrivit här) börjat kolla på olika subaru legacy med turbo, och jag är imponerad! Dom verkar vara ganska rymliga och 200hk och 4wd lär ju vara sjukt kul på vintern och efter grusvägar. Jag ska avvakta och kolla om jag hittar några fina Subarus istället för dom verkar vara roliga att köra och samtidigt ganska billiga.
Jag har även kollat på en audi 90 2,3 quattro. Dom verkar också vara roliga att köra men jag ska avvakta lite innan jag bestämmer mig för det kan ju dyka upp någon riktigt fin bil!
Tråkigt...
Går det att få tag på en Imprezza för runt 20k? I så fall är nog den snäppet vassare än Legacyn, tänker på första modellen innnan den fick en massa vingar och dylikt. En riktig sleeper är den
för 20k får du en impreza gl med ca 100hk och 4wd.. inte någon rolig bil alltså. Legacy turbo är fina bilar men det är nog lättare att vinna en miljon på en skraplott än att hitta ett rostfritt och fint exemplar(iaf vad jag har sett) och då tänker jag på runt årsm -90.
Hade hellre köpt en bmw ix än en impreza gl med 100hk. eller varför inte bmw is med 140hk(är det 140hk i ix också?)? annars finns inte mycket mer än volvo att välja på.. och då får du tanka stup i ett.. samt lägga massa energi på att göra den lite roligare att köra.
Senast redigerat av AcesHigh666 (5 juli 2009)
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.