Tänkta höra efter vad folk kör med för olja i sina bilar? Jag bytte olja i min 940 igår och jag kör numer med OKQ8´as Super Syntet 5-40W, dock inte gratis med tanke på 619:- för en 6liters dunk, men får hoppas den är bra?!
I V8:an i Firebirden kör jag på Quaker State halvsyntet 10-40W.
Så nu e det bara o fylla på vad ni kör med..?
Pontiac Firebird Formula 400 -72
Volvo 940 SE 2,3 Ltt -97
Styrelsemedlem i Teddy Boys Car Club, Västerås
Det var Mobil1 i 940n innan jag bytte, bilen är servad på Volvo för bara 900mil sedan, men oljan var liksom seg när den var på stickan fast den var varm, så nu e det bytt!
Volvo 940 SE 2,3 Ltt -97
Oljan känns som en extremt liten kostnad jämnfört med vad man tex kör upp i bensin och slitagekostnader under samma tidsperiod. Bara otroligt korkat att snåla med oljan.
Dags o byta snart igen.. har kört 7-800mil sedan jag bytte och startade denna tråd! Det blir likadan olja som förra gången, OKQ8ás 5-40W Helsyntet.
Är det ingen som provat Motul oljor? Är sugen efter att en polare hade kört med det i sin 940 T och han tyckte det var den bästa oljan han hittils provat, men den e dyr den jäkeln.. blir över 700 kr för 4L och det känns svettigt
Volvo 940 SE 2,3 Ltt -97
Det roliga är tycker jag.. vissa köper absoulta värstingoljor för flera hundra kronor litern sen byter de skiten efter 500 mil? Grejen är den att det är så jäävla onödigt såvida man inte kör med bilen på bana varje helg kanske..