3457
Sök

Ström till slutsteg

55 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
Tja!

Är helt ny inom detta området och skulle behöva lite tips på hur ja kan få bak strömmen till bagaget.
Har en ganska så ny bil så vill inte borra onödiga hål om ja inte verkligen måste.

Har en Fiat Bravo t-jet (07a).
Den är nog ganska så ovanlig men de e vala värt ett försök.
ngn som vet ngt om detta?

tacksam för svar.

739 Inlägg
6 juli 2009
du drar en kabel från batteriet genom bilen till bagaget

55 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
agadiffen skrev:

WOW de kunde jag ju aldrig lista ut

55 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
jag kanske inte var tillräckligt tydlig innan men jag vill veta om det finns någon som vet lite mer exakt hur man ska dra kabeln.

55 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
svenne-banan skrev:
jag kanske inte var tillräckligt tydlig innan men jag vill veta om det finns någon som vet lite mer exakt hur man ska dra kabeln.

hur/var

Mr Roy
86 Inlägg
6 juli 2009
Du får leta lite finns oftast något ställe i torpedväggen som man får in kablen igenom sen är det ju bara å lägga den under listerna eller mattan bak till skuffen sen lägga lågnivå kablen å remoten oxå tänk¨på å hitta en ordentlig jordpunkt bara...

:lol

739 Inlägg
6 juli 2009
svenne-banan skrev:
agadiffen skrev:

WOW de kunde jag ju aldrig lista ut

det bästa du kan göra är att du åker till någon bil stereo firma och lämnar bilen där och sen när du hämtar den får du blotta lädret sen är det färdigt utan att du behövt fundera på hur kabel ska dras !!!
Senast redigerat av agadiffen (6 juli 2009)

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
7 juli 2009
Vissa ser ju tjusningen i att ha gjort det själv också.

Men som sagt, börja leta efter att bra befintligt hål (ofta igensatt med någon gummituta) och dra kabeln där igenom. När du är igenom så letar du fram var den kommer ut på insidan så kan du därifrån arbeta dig bakåt.

Inredningen brukar sitta med plastsklips och eller enkel maskinskruv så det är bara att plocka loss försiktigt. Om du inte våldar och bänder och bryter i inredning så går det utmärkt att få tillbaks den i samma skick igen och göra en osynlig installation av kabeln.

Tänk på att dra alla kablar du behöver på en gång, ström, lågnivå, remote, ev högtalarkabel fram till framsystem mm.

Dra aldrig ström och lågnivå (signal) på samma sida! Det är som att be om störningar.

Lycka till med bygget!

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

55 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
zovix skrev:
Vissa ser ju tjusningen i att ha gjort det själv också.

Men som sagt, börja leta efter att bra befintligt hål (ofta igensatt med någon gummituta) och dra kabeln där igenom. När du är igenom så letar du fram var den kommer ut på insidan så kan du därifrån arbeta dig bakåt.

Inredningen brukar sitta med plastsklips och eller enkel maskinskruv så det är bara att plocka loss försiktigt. Om du inte våldar och bänder och bryter i inredning så går det utmärkt att få tillbaks den i samma skick igen och göra en osynlig installation av kabeln.

Tänk på att dra alla kablar du behöver på en gång, ström, lågnivå, remote, ev högtalarkabel fram till framsystem mm.

Dra aldrig ström och lågnivå (signal) på samma sida! Det är som att be om störningar.

Lycka till med bygget!

/Magnus

tackar så mycket för ett vettigt svar big_smile

Sök