camaro67 skrev:
Rquired skrev:
Av Volvo och Saab är Saab det bättre köpet för tillfället då de ligger lägre i pris, mer bil för pengarna helt enkelt. Audi är i mina ögon bättre än båda två men för 20k får man inte mycket, annars är S4 en bra bil.
En icke turbobil? Tja en Bmw är mycket roligare att köra än bilarna ovan men du har inte chans till samma effekt som en turbo+chip. Å andra sidan är Bmw snålare på soppa både blandad och hård körning. Ett tips är en 525 1991 eller nyare, M50 motorn är slitstark och snål, 0.9 blandad körning trots att man har lite gasfot. 192hp är lite lagom och sexan har härlig karaktär
Du får stryk rakt fram, dom får stryk i kurvorna om du kör Bmw. Välj själv vad du tycker är viktigaste
Jag vågar ganska enkelt säga att en e34 får pisk när de svänger av en s4. Jag har kört båda och bmw:n har inte en suck. Men visst s4:an ligger lite högre i pris.
För det första skrev jag om Volvo och Saab vs. Bmwn, S4an räknades bort pga för högt pris. Enligt min erfarenhet får framtunga S4 spö av E34 utan problem när det är torrt, rejält blött eller kallt ute har Bmwn ingen chans mot quattron.
Läste för ett tag sen i en gammal teknikens värld från 1994, Audi S4 Avant vs. Bmw M5 Touring. Audin fick spö i kurvorna om det var torrt. En 525a har inte samma effekt som en M5 eller S4, så jag tror inte att den hade hängt på ändå. Men i kurvorna på torr asfalt vågar jag påstå att även den neutrala 525i går bättre än framtunga S4. På raksträckorna däremot
Edit: i och med inlägget ovan, tror nog att TVs testlag är riktigt duktiga, kanske till och med "proffs" om du vill. 540i är tyngre i nosen men fortfarande nära optimal viktfördelning 50/50, och eftersom S4 har motorn som en hävstång i fören tror jag knappast man kan avfärda 540i som framtung...
Senast redigerat av Rquired (9 juli 2009)
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.