3569
Sök

Lås problem på ford sierra -92, går inte att låsa upp.

68 Inlägg
10 juli 2009
Trådstartare
Hej!

har en sierra års 92.

Problemet: det går låsa bilen, men det går inte låsa upp.  Sitter man i bilen o låser & låser upp med hjälp av knapparna i dörrarna funkar c-låset kanon.

Men det går inte låsa upp utifrån , va tusan är problemet ? ?

Tacksam för snabba svar..

/ emil

Majestas
1 319 Inlägg
10 juli 2009
Är det nyckeln som inte går runt helt? ( låser sig i läge ) ..

Eller går den runt utan problem ?

Jag har det pröblemet på min.. går att låsa hur lätt som helst.. men sen är nyckeln antagligen så sliten så att jag måste mickla för att få till rätta "knicket"
Tyvärr hjälper inte våld för en gångs skull.

Team VeboTrim

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 juli 2009
Fords nycklar ser ju väldigt billiga ut och det är inte alls ovanligt att dom slits så sådana här problem uppstår.
Du har inte en reservnyckel att testa med?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

68 Inlägg
10 juli 2009
Trådstartare
_MaCCe_ skrev:
Är det nyckeln som inte går runt helt? ( låser sig i läge ) ..

Eller går den runt utan problem ?

Jag har det pröblemet på min.. går att låsa hur lätt som helst.. men sen är nyckeln antagligen så sliten så att jag måste mickla för att få till rätta "knicket"
Tyvärr hjälper inte våld för en gångs skull.

ja asså det går ju vrida runt o så. men det händer inget. 

Men om det vore för att nyckel är för sliten , borde det väl inte gå att låsa heller ? lr har ja fel ?

tack för snabbt svar.

68 Inlägg
10 juli 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
Fords nycklar ser ju väldigt billiga ut och det är inte alls ovanligt att dom slits så sådana här problem uppstår.
Du har inte en reservnyckel att testa med?

Mvh Tommy

aa ruttna som fan är dem. 

jo har 2 nycklar, men båda verkar vara i samma skick. typ lite små slitna kanske.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 juli 2009
Okay... bort me dörrsidan då och kolla efter kabelbrått. Vig gångjärnen är det inte ovanligt att det blir slitage på kablarna.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

68 Inlägg
10 juli 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
Okay... bort me dörrsidan då och kolla efter kabelbrått. Vig gångjärnen är det inte ovanligt att det blir slitage på kablarna.

Mvh Tommy

Kan kablebrott göra att det inte går att låsa upp, utan bara låsa ?

Drifttekniker/Epelektriker
29 Inlägg
22 april 2011
Hadde precis samma problem med min, är själva mekaniken som blir utsliten och hakar upp sig, jag tog den lätta vägen och kopplade in fjärrstyrning på c-låset istället...tongue det fungerar ju kanon...big_smile

Sök