2524
Sök

Gas Alpha 10" basar bra eller dåliga?

4 693 Inlägg
14 juli 2009
Vad jobbigt att alla portar blir så korta :S Såg du om den såg bra ut i bandpass i programet?

Booyakasha!

1 585 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
Annars blir det en helt vanlig basreflex låda till kicker basen det lär nog spela på bra ändå:) Men om den spelar bättre i bandpasslåda så är det ju självklart att man bygger en sån låda.

4 693 Inlägg
14 juli 2009
Absolut

Booyakasha!

547 Inlägg
14 juli 2009
Var det en L5 2x4ohm eller 2x2ohm?

En 2x2ohm är ju bra ifall du bara ska ha 1 bas, då får du kopplat den i 1 ohm, men lite sämre ifall du tänkt skaffa en till, då blir det också ett till slutsteg.

En 2x4ohm får du ju kopplat i 2 ohm nu och ditt steg borde orka driva den bra, och vill du köpa en till sen så får du kopplat dem i 1ohm och steget borde då orka driva dem. Eftersom dom vill ha 750wrms st.

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"

21 761 Inlägg
14 juli 2009
Softis skrev:
Vad jobbigt att alla portar blir så korta

Gör man porten större så blir den också längre, tänkte bara att hålet i hatthyllan inte skulle bli så stort. smile

Jolle87 skrev:
Men om den spelar bättre i bandpasslåda så är det ju självklart att man bygger en sån låda.

L5 såg ut att kunna spela bra i bandpasslåda tyckte jag. smile
Senast redigerat av Drönirettab (14 juli 2009)

547 Inlägg
14 juli 2009
Jolle87 skrev:
Annars blir det en helt vanlig basreflex låda till kicker basen det lär nog spela på bra ändå:) Men om den spelar bättre i bandpasslåda så är det ju självklart att man bygger en sån låda.

Blir ju mycket enklare att få in basljudet i kupén med en bandpasslåda eftersom allt bas kommer ur porten och du har den genom hatthyllan sen.

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"

4 693 Inlägg
14 juli 2009
Okej, men bättre att porten räcker upp, men är lite stor än att den inte räcker upp och är lagom stor wink

Beror ju iofs på hur man bygger lådan. Ska det vara i BMW:n eller?

Booyakasha!

333 Inlägg
14 juli 2009
jag kör ju en sluten låda på totalt 35liter o den e delad i två så de blir en tvåkammar låda:P spelar sjukt tajt bas:P o djupt som fan:P (för att vara två tior:P)

429 Inlägg
14 juli 2009
Gas är bra, kör med de färdiga lådorna men är mer än nöjd.

// Pontus

4 693 Inlägg
15 juli 2009
Jo, jag kör också mina i slutet. en det ska det bli ändring på. tongue

Booyakasha!

2 Inlägg
20 oktober 2012
Har nu spenderat 17 timmar i sträck i garaget på att bygga en bandpasslåda till mina 2st Gas Alpha 1026 (10") och slutresultatet av det blev otroligt bra. Jag har byggt som så att det är 2 lådor som spelar in i en portad mittenlåda där dom 2 yttre går på 15L och den i mitten på 16L med 2st 4" 20 cm långa portar, den här lådan är uträknad av ett program på datorn och det funkar J***** bra, helnöjd! big_smile

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
20 oktober 2012
OpelCity skrev:
Har nu spenderat 17 timmar i sträck i garaget på att bygga en bandpasslåda till mina 2st Gas Alpha 1026 (10") och slutresultatet av det blev otroligt bra. Jag har byggt som så att det är 2 lådor som spelar in i en portad mittenlåda där dom 2 yttre går på 15L och den i mitten på 16L med 2st 4" 20 cm långa portar, den här lådan är uträknad av ett program på datorn och det funkar J***** bra, helnöjd! big_smile

det funkar! men hur bra spelar det? wink

2 Inlägg
21 oktober 2012
Det spelar riktigt bra, inga träskotrummor eller blåsljud, bara helt rent basljud. Med programmet som lådan är gjord i säger att i en sådan bandpass så använder jag hela 90% av effekten i basarna, i en sluten låda skulle det bara vara ca. 60% Har dock bara spelat Dubstep än så länge, låter ruggigt fint i djup bas big_smile

Sök