3076
Sök

Problem med chip i s40

18 Inlägg
17 juli 2009
Trådstartare
Har en s40 98:a som är chippad, vet inte om de är chippet som är problemet men på senaste tiden så går den som en "original" s40, stor skillnad på hur den gick innan. Är de nå glapp till chippet eller va kan de vara?
När chippet väl fungerar, och man känner draget, så hackar den mycke när man kommer över 4000 varv,
är de nån som vet va de kan va?

Tacksam för svar

Kicka Laddtryck !
319 Inlägg
17 juli 2009
Hur långt har bilen gått?
Kolla över pumpen,stiften,tändspole och kablarna.

Mvh

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 juli 2009
vad för motor?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

18 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
den har gått nästan 18000, de är en 2,0 turbo.
men om de är pumpen eller stiften borde den inte hacka hela tiden då?
nu hackar den bara när man känner draget, när de känns som chippet funkar klokt.

MVH

632 Inlägg
20 juli 2009
En kompis till mig hade ett liknande problem på sin 850 Turbo. Han bytte magnetventil så funka bilen klockrent sen.

Mvh

jockeee skrev:
den har gått nästan 18000, de är en 2,0 turbo.
men om de är pumpen eller stiften borde den inte hacka hela tiden då?
nu hackar den bara när man känner draget, när de känns som chippet funkar klokt.

MVH

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

Forummoderator
10 576 Inlägg
20 juli 2009
Det är standardfel du beskriver.

Börja med att montera Bosch Platina stift samt kontrollera dina tändspilar så de inte är spruckna. Det är till 95% chans sprucka tändspolar.

sista 5 procenten är din styrbox som kan vara dålig det är inte helt ovanlig på 98:or

om ändspolarna är dåliga påminner det lite om antispinnet, motorn blurrar hela tiden när du ger full gas

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök