Tog en sån där tunn plastgrej som man använder för att fixa nagelbanden och fick den bakom emblemet och kunde lirka löst det utan skador på varken lack eller emblem
Samma procedur på huvemblemet.
Så här ser det ut på baksidan då det sitter två plstpinnar som håller emblemet.
Sen är det bara att trycka fast nya emblemet. Tryck försiktigt och fördela trycket jämt så du inte bryter av någon av plastpluggarna. Lite , lite såpa på pluggen så hlider den in lättare :-)
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Snygg! Har du tänkt på en ny grill? en svart grill Ser sjukt snygg ut på E90
Tror inte det blir svart grill , hade det på vår 523a ett tag men blev less på det och fick tag på en original M5 grill istället. Samma på denna , lite gläns fram matchar hjulen tror jag. men man kan ju ändra sig...
Lite mer har hänt nu. Fälgarna sitter där , de svarta listerna invändigt ska dit denna vecka samt att jag håller på att lägga igen hålen för den plattan som nummerplåten fram sitter i. Vill ju inte ha en EU-skylt då det blå i den stör mig nu då alla BMW emblem är i carbon.
Fälgarna med nya emblemen
Lägger igen de små hålen för nummerplåtshållaren samt fyra mindre märken som blivit sen åf. av bilen skruvat fast nummerplåten med för långa skruvar som gått ner en bit i stötfångarplasten
Nu har har jag bestämt mig , den lilla plastbiten som täcker utrymmet mella bakstötfångare och diffusorn ska vara samma färg sombilen , dvs Graphite grå metallic . Passar bra så tror jag och blir fint då diffusorn är blanksvart.
Senast redigerat av eastmotorsport (30 juli 2009)