Hade lovat mig själv att inte skriva nå mer i denna tråden efter att den spårade ur ,men kan inte hålla mig då jag vill rätta till några saker som jag anser vara felaktiga.
läs lite i historieböckerna så ser du att buicks bilar inte kom i närheten av Super Stocker barracudorna/dart.
Mopar går att svänga med ,kolla in lite vem som vann i nascar på 60-talet/70-talet.
och däcken är en del av bilen, samma däck finns att köpa till gm bilar.
på dagens vägar går det att svänga,problemen uppstor vid ojämnt väglag.
det är snarare på gm bilar som man behöver bugga om upphängningen, tänker främst på den felaktiga framvagnsgeometrin som många gammla gm bilar har.
finns flera bilar som var snabbare, t.e.x corvette Ls7,roadrunner hemi,camaro L78, cuda hemi, challenger hemi,nova 427 m.m.
och då snackar jag 0-60mph tider.om vi skulle se på toppfart finns det ju en drös italialienare oxå..
må så vara att en 426 hemi väger mer än en 455 men buickens totalvikt är ändå större än hemibilarnas.
väghållning får du nog utan att flytta bak motorn,den felaktiga viktfördelningen kan man till en stor del kompensera med hjälp av rätt däck.
och 426 hemi motorerna har bänkats till 500hk fast det står 425hk i papprena, och lätt modifierade stock motorer till 600hk.
Siarnaq skrev:Hedning skrev:Av Gatmaskinerna med Race Hemin var ju Dartarna och barracudorna som härjar i super stock klart fränast.
Dom dominerade dom flesta utom Buick vagnarna, vilket är ganska tufft faktiskt.
läs lite i historieböckerna så ser du att buicks bilar inte kom i närheten av Super Stocker barracudorna/dart.
alseryd skrev:Spelar ju ingen roll hur många hästar du har om du inte har väghållning.
Man kan inte använda alla hästar man har om man rikerar att välja dike. Nu pratar jag om Mopar.
Vet vad jag pratar om av erfarenhet. Må hända att Mopar spottade ut bilar som testades på speciela banor med speciela däck.
Men hålla dom på dagens vägar är en omöjlighet utan att bugga om all upphägning på dom.
Mvh Eva.
Mopar går att svänga med ,kolla in lite vem som vann i nascar på 60-talet/70-talet.
och däcken är en del av bilen, samma däck finns att köpa till gm bilar.
på dagens vägar går det att svänga,problemen uppstor vid ojämnt väglag.
det är snarare på gm bilar som man behöver bugga om upphängningen, tänker främst på den felaktiga framvagnsgeometrin som många gammla gm bilar har.
Siarnaq skrev:Om man börjar snacka race Hemi, så börjar jag snacka GSX isåfall, som var den snabbaste gatbilen man kunde äga från 70 till 71, samt även 72.
finns flera bilar som var snabbare, t.e.x corvette Ls7,roadrunner hemi,camaro L78, cuda hemi, challenger hemi,nova 427 m.m.
och då snackar jag 0-60mph tider.om vi skulle se på toppfart finns det ju en drös italialienare oxå..
Siarnaq skrev:Då går det tillbaka med att Hemi'n väger som en Goldwing, medans 455'an väger några kilon mer än en Cheva 350.![]()
Nog för att jag ska ha en Hemi bil senare i livet, så blir det nog med alu block eftersom annars måste man förstärka framvagnen samt flytta bak motorn närmare en meter minst för att få någon väghållning.
Jag har inget emot argumentationer, men ibland måste man inse att det man står för inte är lika bra som man tror.
Edit- 455'an må vara försäkrad vid 365hästar samt 710nm, men dom har bänkats på över 420hästar.
må så vara att en 426 hemi väger mer än en 455 men buickens totalvikt är ändå större än hemibilarnas.
väghållning får du nog utan att flytta bak motorn,den felaktiga viktfördelningen kan man till en stor del kompensera med hjälp av rätt däck.
och 426 hemi motorerna har bänkats till 500hk fast det står 425hk i papprena, och lätt modifierade stock motorer till 600hk.
0
0
0
0