3391
Sök

Eplamojjes Ford Focus "Whitecandy" R.I.P Se film....

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
#521
https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/808774_bqg92h.jpg
poly först sen väv, sen poly igen smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/808776_ozc2b0.jpg
samarbete, charlie kladdar å ja klipper till väv


https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/808779_5okidk.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/808781_a0cad9.jpg
ännu en perfekt plastning


https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/808783_tlh5it.jpg
lägger in en bild till på diffuserbygget..alla skarvar limmas innan plastning..Å det är bonocell så det går utmärkt att plasta på smile har gjort ett test innan


Bilbyggare!!!
595 Inlägg
27 november 2009
#522
eplamojje skrev:
badder_ skrev:
eplamojje skrev:
temp, volt, hastighetsmätare, varvräknare, oljelampor  ja allt som syns i ett kombi instrument ska synas i min 10" skärm...
i a stolparna blir det förmodligen diskanter..
den ideèn känner man igen....
ja det försår jag för om inte jag har fel så va du först med det.. Jag kanske bara är den andra...
men det är ju en riktigt smart lösning å jag har prata med min bilprovning om det och dom sa att det är ok att ha det så för dom kunde inte säga varför man inte skulle få ha det så..
Men nu är ju bilen besiktigad till mars 2011!


Ska fundera på det där med ljudprocessor...
ja är inte ute efter att vinna emma tävlingar.. ska stå och showa smile
Du blir ju minst den tredje kan jag meddela....smile


Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
#523
då blir det kanske inte så unikt, men vad gör det för det är jävligt smart iaf smile
Å man får en mycket snyggare instrumentbräda.....


Hamster
817 Inlägg
27 november 2009
#524
Du Mojje, var köpte du dina bonocell skivor?


Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
#525
Keller skrev:
Du Mojje, var köpte du dina bonocell skivor?
biltema har polyuretan skivor som ja använder..
sökte på bonocell på google å märkte att de flesta kallar sin polysivor för bonocell så ja tänkte att det kanske va samma å köpte en billig från biltema och testade plasta på och der gick hur bra som helst så ja ska köpa deras i fortsättningen


R1 driver!
5 128 Inlägg
28 november 2009
#526
Du, detta börjar se förbannat bra ut! smile


Hamster
817 Inlägg
28 november 2009
#527
eplamojje skrev:
Keller skrev:
Du Mojje, var köpte du dina bonocell skivor?
biltema har polyuretan skivor som ja använder..
sökte på bonocell på google å märkte att de flesta kallar sin polysivor för bonocell så ja tänkte att det kanske va samma å köpte en billig från biltema och testade plasta på och der gick hur bra som helst så ja ska köpa deras i fortsättningen
Låter ju bra smile Då får det bli en runda till feltema smile


Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
29 november 2009
Trådstartare
#528
det gör du rätt i, en skiva på 60*100 går på 200kr...


140 Inlägg
29 november 2009
#529
Ska du ha så man kan vinkla skärmen på luckan eller den ska va fast??
Likandant med skärmen på instrument brädan? är den rak eller lite vinklad mot föraren?big_smile
Plus! Skit coll diffuser...riktigt läcker! smile
MvH macke
Senast redigerat av Hochland (29 november 2009)


Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
29 november 2009
Trådstartare
#530
Hochland skrev:
Ska du ha så man kan vinkla skärmen på luckan eller den ska va fast??
Likandant med skärmen på instrument brädan? är den rak eller lite vinklad mot föraren?big_smile
Plus! Skit coll diffuser...riktigt läcker! smile
MvH macke
skärmen i luckan är en takskärm så den går vinkla..
men den i brädan har ja fast monterad...


Fotograf
316 Inlägg
29 november 2009
#531
eplamojje skrev:
badder_ skrev:
eplamojje skrev:
temp, volt, hastighetsmätare, varvräknare, oljelampor  ja allt som syns i ett kombi instrument ska synas i min 10" skärm...
i a stolparna blir det förmodligen diskanter..
den ideèn känner man igen....
ja det försår jag för om inte jag har fel så va du först med det.. Jag kanske bara är den andra...
men det är ju en riktigt smart lösning å jag har prata med min bilprovning om det och dom sa att det är ok att ha det så för dom kunde inte säga varför man inte skulle få ha det så..
Men nu är ju bilen besiktigad till mars 2011!


Ska fundera på det där med ljudprocessor...
ja är inte ute efter att vinna emma tävlingar.. ska stå och showa smile
Även om du ska showa kan det ju kännas fett att ha något som både är snyggt och som spelar kjolen av det mesta tongue

www.rp-photography.se
roger@rp-photography.se
076-5787880

366 Inlägg
29 november 2009
#532
Har läst igenom hela tråden nu. Fy fan vad jag ser fram enot att se den på elmia nästa år. Ett stort lycka till big_smile

//David


1 432 Inlägg
29 november 2009
#533
Vad betalar du för polyestern då du köper den på dunk sådär?

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
29 november 2009
Trådstartare
#534
Zyclone: Tackar så mkt! kul att du tog dig tid att läsa min tråd smile tror ja är uppe i 120 bilder nu i min tråd så den är nog värd mödan att gå igenom

SpeedOfLight: Finns 20 liters dunkar att köpa i båtaffärer för ca 1000kr sen plus härdare men det funkar med biltemas oxå...
biltema tar 600kr för 10 liter så det blir billigare att köpa på dunk om man ska använda mycket..ja ska snart köpa en dunk till för min räcker nog precis till plastningen där bak...
Ja ska ( om tiden räcker till) plasta innertaket me och lacka det och ev golvet så då går det åt 20 liter till


RaggeNo1: spelar inte så stor roll om ja kör med eller utan ljudprocessor, ja kommer nog spela kjolen av många ändå...8st 12" är rätt mäktigt, sen att dom 4 monoblocken kommer mata in en jäkla massa effekt i dom gör det inte sämre smile
blir 16st högtalare 8st diskanter 8st 12" basar


Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
29 november 2009
#535
nu har ja också läst igenom hela tråden tongue
att besöka elmia blir ju mer å mer lockande när man läser om byggen som detta.

att du kommer att plocka lite pokaler nästa år kan ja nog nästan lova mä detta bygget.

kommer att följa detta projekt mä stor nyfikenhet tills bilen e färdig.

lycka till å keep up the good work!

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

Det SKA gå!
434 Inlägg
30 november 2009
#536
Det ser bra ut det hära! kommer att följas! big_smile.



mvh.

Kolla gärna in mitt VR6 Projekt.

Fotograf
316 Inlägg
30 november 2009
#537
eplamojje skrev:
Zyclone: Tackar så mkt! kul att du tog dig tid att läsa min tråd smile tror ja är uppe i 120 bilder nu i min tråd så den är nog värd mödan att gå igenom

SpeedOfLight: Finns 20 liters dunkar att köpa i båtaffärer för ca 1000kr sen plus härdare men det funkar med biltemas oxå...
biltema tar 600kr för 10 liter så det blir billigare att köpa på dunk om man ska använda mycket..ja ska snart köpa en dunk till för min räcker nog precis till plastningen där bak...
Ja ska ( om tiden räcker till) plasta innertaket me och lacka det och ev golvet så då går det åt 20 liter till


RaggeNo1: spelar inte så stor roll om ja kör med eller utan ljudprocessor, ja kommer nog spela kjolen av många ändå...8st 12" är rätt mäktigt, sen att dom 4 monoblocken kommer mata in en jäkla massa effekt i dom gör det inte sämre smile
blir 16st högtalare 8st diskanter 8st 12" basar
Att det kommer spela är det ju ingen tvekan om, men jag tyckte det lät lite på dig att "det kvittar", det ska BARA se snyggt ut tongue

www.rp-photography.se
roger@rp-photography.se
076-5787880

1 432 Inlägg
30 november 2009
#538
eplamojje skrev:
SpeedOfLight: Finns 20 liters dunkar att köpa i båtaffärer för ca 1000kr sen plus härdare men det funkar med biltemas oxå...
biltema tar 600kr för 10 liter så det blir billigare att köpa på dunk om man ska använda mycket..ja ska snart köpa en dunk till för min räcker nog precis till plastningen där bak...
Ja ska ( om tiden räcker till) plasta innertaket me och lacka det och ev golvet så då går det åt 20 liter till
Ja jag va mest nyfiken för jag köper det via en firma här i stan som håller på med gjutning och båtreparationer mm, betalar 60kr/kg och då får jag med glasfibermatta oxå. smile

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

Bilbyggare!!!
595 Inlägg
30 november 2009
#539
eplamojje skrev:
Zyclone: Tackar så mkt! kul att du tog dig tid att läsa min tråd smile tror ja är uppe i 120 bilder nu i min tråd så den är nog värd mödan att gå igenom

SpeedOfLight: Finns 20 liters dunkar att köpa i båtaffärer för ca 1000kr sen plus härdare men det funkar med biltemas oxå...
biltema tar 600kr för 10 liter så det blir billigare att köpa på dunk om man ska använda mycket..ja ska snart köpa en dunk till för min räcker nog precis till plastningen där bak...
Ja ska ( om tiden räcker till) plasta innertaket me och lacka det och ev golvet så då går det åt 20 liter till


RaggeNo1: spelar inte så stor roll om ja kör med eller utan ljudprocessor, ja kommer nog spela kjolen av många ändå...8st 12" är rätt mäktigt, sen att dom 4 monoblocken kommer mata in en jäkla massa effekt i dom gör det inte sämre smile
blir 16st högtalare 8st diskanter 8st 12" basar
Att man har gott om grejor i bilen betyder inte att man spelar högt. Kan låta ganska kasst i alla fall. Det vet jag själv.....

Handlar ju inte bara om att hiva in så mycket man bara kan och tro att man ska spela som fanken...

Din bakspoiler gillar jag skarpt! Tummen upp.....


Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
30 november 2009
Trådstartare
#540
det är sant, min corsa hade många basar med för klent  slutsteg så det spelade inte bra..
Men denna gången har jag bättre förutsättningar, 4 batterier, hade 2 i corsan, i monoblock till 2 basar i corsan hade jag ett till 4 basar..
så det kan inte bli sämre än corsan iaf smile

Diffusern är på gång, men det tar en satans tid att komma på hur man ska bygga den, fotade en massa duffusers i sommras på utställingar så ja visste lite hur ja skulle bygga min.. 
det blev focus rs som jag fastnade för...

Henrik Elg skrev:
eplamojje skrev:
Zyclone: Tackar så mkt! kul att du tog dig tid att läsa min tråd smile tror ja är uppe i 120 bilder nu i min tråd så den är nog värd mödan att gå igenom

SpeedOfLight: Finns 20 liters dunkar att köpa i båtaffärer för ca 1000kr sen plus härdare men det funkar med biltemas oxå...
biltema tar 600kr för 10 liter så det blir billigare att köpa på dunk om man ska använda mycket..ja ska snart köpa en dunk till för min räcker nog precis till plastningen där bak...
Ja ska ( om tiden räcker till) plasta innertaket me och lacka det och ev golvet så då går det åt 20 liter till


RaggeNo1: spelar inte så stor roll om ja kör med eller utan ljudprocessor, ja kommer nog spela kjolen av många ändå...8st 12" är rätt mäktigt, sen att dom 4 monoblocken kommer mata in en jäkla massa effekt i dom gör det inte sämre smile
blir 16st högtalare 8st diskanter 8st 12" basar
Att man har gott om grejor i bilen betyder inte att man spelar högt. Kan låta ganska kasst i alla fall. Det vet jag själv.....

Handlar ju inte bara om att hiva in så mycket man bara kan och tro att man ska spela som fanken...

Din bakspoiler gillar jag skarpt! Tummen upp.....



Sök