2947
Sök

Vilket framsystem? Dls eller Infinity

13 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
Hej!

efter en kort period i min gamla sierra med misshandlade gamla mds högtalare och 2 mutant 12" så är jag nu ute efter lite seriösare ljud spec ur sq synpunkt, inga värsting grejer men ändå ett rejält steg uppåt.
påbörjade uppgradering från orginal idag då jag köpte och installerade en Alpine 9880R blev en klar förbättring från orginal stereon (sc-805)

bilen som allt ska monteras i är en v40 00 och det ska in ett kitsystem fram och ett koaxial kit bak
fram så sitter mellanregistret i dörrsidan och diskanten hamnar uppe på instrument brädan.
bak så sitter högtalaren bakersta stolpen.

vore väldigt bra om någon kunde komma med tips på hur man monterar isär för att komma åt och byta alla högtalare, vill inte ge mig på ngt och chansa och råka förstöra något.

så till huvudfrågan vilka högtalare tycker ni bäst om, hur är dom i karaktären? valet står för tillfället mellan Dls UP5i och Infinity Kappa 50.9cs

ett "krav" är att det ska finnas på brl, tycker det är smidigt med en fysisk butik och att samla allt på ett ställe.

Tack på förhand // Gustav

13 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
jo tycker också det lutar åt Dls känns mer säkert på ngt sätt, vet du om det går att få hyffsat tryck med Dls högtalarna om man typ kör T.ex. hammerfall eller annan metal/hårdrock?

6 851 Inlägg
28 juli 2009
SchaaSchaa skrev:
jo tycker också det lutar åt Dls känns mer säkert på ngt sätt, vet du om det går att få hyffsat tryck med Dls högtalarna om man typ kör T.ex. hammerfall eller annan metal/hårdrock?

Jodå, det går allt. Kika lite på R serien eller MS serien. Dessa tycker jag funkar bra till hårdrock.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
28 juli 2009
mm.. dls skulle ja me valt. lite dyrare serie, samt med ett bra 2kanalsteg.. bättre att ha mer effekt, än för lite.

Sök