3432
Sök

Ska jag byta till elhissar runt om? (OBS-stor beslutsångest-OBS)

Go back to hell you styling beast of satan!
70 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
Hejsan! smile

Har en Volvo 740 Black Line, vilket kort och gott innebär: svart dekor, Turbo-färgar, el-speglar, el-hissar mm, men fortfarande har en B230f under huven. Pärlan är i orginalskick, samt nyskick. Det som nästan känner-tecknar Black Line mest av allt förutom svart dekor är att det sitter elhissar fram, och inte runt om.

Är av den sorten som förespråkar orginalskick, men har på senare tid kommit att tänka på "syndiga" tankar.

Har nämligen börjar att fundera på att sätta in elhissar i alla fyra dörrarna och inte enbart ha det i framdörrarna som det är från fabrik, samt kanske till och med sätta in volvo orginal högtalare i bakdörrarna. Bilen har nu två volvo högtalare fram samt två st Clarion 153 i hatthyllan orginal från fabrik. smile

Om jag nu skulle byta till fyra elhissar samt sätta in två orginalhögtalare extra, hur blir det med ev kabeldragning eller är det redan förberett från fabrik med tanke på kabelstammar osv. Kan man ha sån tur att volvo körde med identiska kabelstammar och kontakter till alla modeller oavsett i fall det var en GL, GLE, GLT osv?

Ni som gjort samma eller liknande oprationer, eller bara vet hur man gör dela gärna med er av erfarenheterna!

Tacksam för svar, och personliga åsikter! big_smile

Har svår beslutsångest! yikes

Hur ska jag göra? hmm

Volvoentusiast

4 005 Inlägg
31 juli 2009
Nej du får dra nya kablar + koppla allt.
men det är inte så mycket jobb, beror på hur duktig du är.

Jag skulle nog ha plockat ett par dörrar med allt färdigt och flyttat över till bilen istället.
Ska du ha så att du kan styra alla dörrar från förardörren så blir det jobbigare.

Lycka till!

Riktigt riktigt fin bil btw, gillar skicket och ditt tänk.

196 Inlägg
1 augusti 2009
Vilket makalöst skick. Skippa montering av fönsterhissar bak och njut av bilen som den lämnade fabriken. smile

www.bimmerpower.org - för BMW-entusiaster

Sök