3751
Sök

Vart får man tag på material till burar mm?

Elektriker
21 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
Tjena!

Som rubriken säger så undrar jag vart man lättast får tag på diverse rör och balkar för burbygge mm. Har kollat runt lite på nätet men inte hittat något, kanske någon här som vet? Helst i närheten av gislaved/värnamo/ullared.

/Erik

Saablar vilken tjusig Volvo! =)
Flytta på er cyklistjävlar, hallontårta smakar bäst efter bilkörning!

Surkärring
16 Inlägg
30 juli 2009
ja vi köper allt sånt vid barkaby flygfält, kolla runt lite på små flygfält o liknandedär dom brukar ha cromemolly till sina saker

267 Inlägg
30 juli 2009
vilken bur ska du bygga?

gå in på www.sbf.se och kolla under tekniska regler.

ex folkrace
Rören ska ha en minsta diameter av 38 mm i kombination med
godstjocklek 2,5 mm, alt. minsta diameter 40 mm i kombination med godstjocklek 2.0 mm. Olika
dimensioner får finnas men aldrig understiga dessa värden.

406 Inlägg
31 juli 2009
www.finess.se har färdiga satser.

My way or the highway? I take both sideways

3 120 Inlägg
31 juli 2009
Tänk på att köpa sömlösa rör, annars blir inte buren godkänd.

KHRacing
31 juli 2009
Exs skrev:
Tjena!

Som rubriken säger så undrar jag vart man lättast får tag på diverse rör och balkar för burbygge mm. Har kollat runt lite på nätet men inte hittat något, kanske någon här som vet? Helst i närheten av gislaved/värnamo/ullared.

/Erik

Före detta Rolfstorps Svets & Smide ligger knappt 2-3mil utanför Ullared ju - jag kanske kan få fatt i nummret till diug - skicka PM.

406 Inlägg
31 juli 2009
KHRacing skrev:
Exs skrev:
Tjena!

/Erik

Före detta Rolfstorps Svets & Smide ligger knappt 2-3mil utanför Ullared ju - jag kanske kan få fatt i nummret till diug - skicka PM.

Numera Finess wink

My way or the highway? I take both sideways

Elektriker
21 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
Tack för många svar smile
Tanken är inte att jag ska bygga bur för tävlingsbruk utan för att kunna bygga sandloppor, go-karts med mera för hemmabruk. Är ju ganska tacksamt att bygga småfordon av rör pga vikt/styrke-förhållandet. Även fyrkantsprofil, plattjärn och sånt är ju bra att ha då så alla tips mottages tacksamt smile

Saablar vilken tjusig Volvo! =)
Flytta på er cyklistjävlar, hallontårta smakar bäst efter bilkörning!

267 Inlägg
31 juli 2009
viccoA skrev:
Tänk på att köpa sömlösa rör, annars blir inte buren godkänd.

inte folkrace behövs dessa rör!     

allt beror på till vad du ska ha buren till ? tänk på att kosta på dig lite burstoppning också om du monterar en bur i bilen

KHRacing
31 juli 2009
Pillevinken skrev:
KHRacing skrev:
Exs skrev:
Tjena!

/Erik

Numera Finess wink

Nepps - Finess ligger 45-50mil norrut från Rolfstorp, De köpte upp Rolfstorp Svets & Smide smile

Därför jag skrev "Före detta" wink ... cool hihi
skall du bygga lite rörhögar & så på skoj så funkar det med vanliga rör såklart, vilken mekaniska verkstad som helst har sånt liggandes som man brukar kunna få för en tårta typ.

lycka till.

mvh k

1 Inlägg
9 augusti 2009
De finns en smed som bockar burar utanför Jönköping, han säljer även rör till Folkrace å Rally. Har köpt en bur te folkrace där tidigare i år. borde ha rör på lager!?
http://www.svetsosmide.webs.com/

Lågt, snabbt och brett
167 Inlägg
10 augusti 2009
Guss

Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!

3 Inlägg
30 oktober 2011
Kan man reggbesikta en bil med folracebur?

KHRacing
30 oktober 2011
Rallygrabben skrev:
Kan man reggbesikta en bil med folracebur?

Ja, om fordonet inte är helfordonsgodkänt. (finns vägar . lagliga. förbi detta med skicka PM isf)

Sök