3430
Sök

Instalera in olje temp

34 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
tjena !

har köpt ett par nya mätare från race sport men jag har ett problem. för det första så har jag aldrig koplat in några såna hära mätare och för det andra så står allt på franska så jag förstår inte ett skit. så bara tänkte om någon kunde vara vänlig och hjälpa mig med att berätta lite hur man installerar OLJETEMPMÄTARE "PHANTOM LOOK" 52MM på en saab 900 T

/  MVH Henke

...

Bor i Tyresö men Tyresö finns inte enligt garaget
179 Inlägg
2 augusti 2009
Jag har satt givare på oljepluggen i oljetråget... man kan även sitta tempgivare i en platta mellan oljefiltret och motorn.. finns o köpa lite här o vara på styling/tuning sidor..

Herr
1 722 Inlägg
2 augusti 2009
Du kan köpa en sandwich-adapter på biltema med hål för oljetemp/oljetryck.. där kan du sätta tempsensorn, sen drar du en kabel från plus till plus på mätarn, sen en på minus på mätarn, sen drar du från tempsensorn till mätarn också=)

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Supraman
2 300 Inlägg
2 augusti 2009
obs se till att givaren inte är för lång för sandwich adaptern, man kan bryta sönder den.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

34 Inlägg
11 augusti 2009
Trådstartare
tack tack för dom tipsena

...

1 062 Inlägg
11 augusti 2009
Jag hade monterat den i tråget! Det är ju där man vill veta hur varm oljan vart efter att ha varit runt i motor och tagit upp värme.
I oljefilterhållaren så har ju oljan passerat oljekylaren och har ju om den är rätt dimensionerad knappast högre temp än i tråget.

M.V.H.

Sök