3176
Sök

Kia Sportage köpråd

31 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
hej

tänkte höra med er experter vad ni har att säga om Kia's Sportage och Wagon
ska iväg och kolla på en nu till helgen så skulle vara glad att få lite åsikter och
ifall någon har hört om problem med denna bilen

sj har jag bara hört bra saker om den wink

VW-nörd?
4 332 Inlägg
4 augusti 2009
Kia Sportage, är det begagnad du tänker på? Eller en helt ny?
Vet att Teknikens Värld gjorde ett begagnattest på Kia Sportage för någon månad sen (har tidningen liggandes) mot dess syskon, var väl Hyundai Tucson de.
Kan leta fram de om de nu är en begagnad det gällde eller nya modellen (om någon sådan finns).

31 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
japps det var en begagnad en vanlig arbetare som en annan får inte råd med en ny,

vore tacksam om du kunde hjälpa mig big_smile

Personbils tekniker
238 Inlägg
4 augusti 2009
Jobbar på kia/allverkstad och det jag kan komma på som krånglar är fördelningslådorna, dom börjar läcka efter ett tag, har bytt några sånna på garanti. annars kan jag bara rekomendera en helst med diesel motor dom går fint smile

313 Inlägg
4 augusti 2009
Jag ska med köpa en sportage, 06a, och undrar om den har delad bakaxel? Och vad är bäst när man kör i terräng?

Annordnar illegala ubåtsrace i Venedig

609 Inlägg
5 augusti 2009
Du har inte funderat på en Hyundai Tuscon? Jämnför på automotorsport.se

31 Inlägg
5 augusti 2009
Trådstartare
Purrre skrev:
Jobbar på kia/allverkstad och det jag kan komma på som krånglar är fördelningslådorna, dom börjar läcka efter ett tag, har bytt några sånna på garanti. annars kan jag bara rekomendera en helst med diesel motor dom går fint smile

så det finns inga typ kända sjukdommar på dom då*?

Personbils tekniker
238 Inlägg
5 augusti 2009
Clogsman skrev:
Purrre skrev:

så det finns inga typ kända sjukdommar på dom då*?

Nej bara fördelningslådorna då. annars inget spec.

35 Inlägg
13 augusti 2009
Verkar som om Sportage har lågväxel, stämmer det? Gäller det alla modeller och årsmodeller?
Bör man välja en där lådan redan är bytt på garantin?
Tänkte mig en bil i prisklassen 30-50kkr.

Någon annan som har tips smidig, ekonomisk och liten bil med 4x4 och lågväxel?
Pajero Pinin verkar bra.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
13 augusti 2009
glömde av o svara här igen, sorry.
Teknikens värld har egentligen inte mkt att anmärka på Kia Sportage, mer än att det är tråkiga motorer.
De tycker man bör välja V6an som går mjukast, men långsam automatlåda och drar strax över litern milen..rikligast utrustad också och prisskillnaden mellan den och andra är försumbar (enligt dem).

Om inte så kom en uppdaterad diesel 2006, den kan vara nåt å ha också.

De skriver att Kia har kamaxelrem som ska bytas vid 9000 mil, och de kostar tydligen FLÄSK, vet dock inte om samtliga motorer levereras med rem.

Sök