3499
Sök

Söker en bil import firma...

1 866 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
Hej!

jag går i tankarna att ta hem en bil från typ USA. Därför letar jag efter en firma som fixar detta o gärna i skåne men inget krav!

Jag skulle vilja veta lite priser på bilar, frakt och alla avgifter man ska tänka på!
Jag skulle helst vilja ha kontakt med en firma som fixar allt... dvs det ska bara vara o sätta sig o köra när de levererar bilen :-)
Den bil jag är intresserad av är en Dodge Ram 2002 o framåt, gärna pimpad.... Typ som bilden nedan!
O jag vill att den ska ha 3 eller 4 sittplatser... på många pickups finns det ju i alla fall säten bak som man kan fälla ner...
http://image.truckinweb.com/f/8323207+w750+st0/0704tr_08_z+2002_dodge_ram+26_inch_rims.jpg
Senast redigerat av RichiB (9 augusti 2009)

4 005 Inlägg
9 augusti 2009
Trevlig idé!

Tror att det finns en hel del pengar att spara.

Finns en hel del svenska bilfirmor som importerar åt dig och sköter all pappersexercis. De brukar annonsera i blocket.
Jag har sett siffror runt 15 000 kr allt betalt, registrerat och klart vilket är helt okay. Varierar säkert.

Skriv gärna i tråden hur det går för dig för oss andra sen.

139 Inlägg
10 augusti 2009
Prova http://www.vikingtransport.net/ har sitt kontor i tommelilla

Importerade bil förra året, det bästa är att de har en kille som jobbar i USA (talar svenska) han beskitar bilen och är den i dåligt skick så tar han bara betalt för resan (bensin pengar)

Men slå de en signal riktigt trevliga är de, hör av dig om det är nåt.

Edit: Skickar över lite info

Containerfrakt priser Tomelilla:

Bil upp till 6 meter lång: $1650

Full Size SUV (typ Suburban): $1850

Pickup, Van: $1850

Landfrakt i USA:

Alt.1: Vi hämtar upp din bil eller annat gods med öppen transport inom 14 dagar. Pris för bil: $1.50 per US mile, minst $200. Rabatt när du har mer än en bil på samma håll. Priset beräknas på avståndet från upphämtningsaddress till Hampton, VA (zip code 23669). Gå till MAPQUEST om du själv vill kolla avståndet. Din bil är helförsäkrad under hela inlandstransporten utan kostnad och självrisk.

Alt. 2: Vi lejer ut upphämtningen till någon av våra transportörer, detta kan ta lite längre tid men kan vara lönsamt när bilen finns på längre avstånd än 600 miles, maila eller ring för pris.

Vi ansvarar ej för skador som uppstår av väder och vind vid öppen transport.

Sen tror jag att de tar 4000 kr i hamn avgifter här hemma i sverige
Senast redigerat av Kinshi (10 augusti 2009)

Sök