Chassiet skall bort från den gammla ramen för jag har en ram som är blästrad. Den ramen är gul just nu men den blir svart sedan.
Alla fästpunkter är lossade och den lossar fint från ramen Va bara bultarna till styr snäckan som inte va på min sida, så lite kapning blev det där. får se senare om jag kan få bort bultarna, e så dumt när det är i lättmetall. vågar inte riktigt värma på det. Får ju säga att det va himmla fint med takräcke att lyfta i hehe
We got a lift off! drog bort ramen med palllyftaren å satte den andra ramen på pallbockar
Det skulle min PV oxå behöva.. du har inte lite tid över? haha
hehe jag känner mig just nu som en sleten get efter jobbet så jag knappt har lust att gå ut till min egen duett Men nu jag har ju fått golvet så jag får fasen pallra mig ut hehe
Kul med "rädda en klassiker" projekt, skall följas
ja dom ska inte få dö ut änn!
syabo skrev:
kul:) ser ju inte så många duetter längre som inte e traktorer:(
ne det är lite tråkigt men det gör ju att priset stiger lite på bilarna om man säljer den sedan ^^
Det hade vart lite tufft att göra duetten orginal televerkare med orange lack, takräcke med stege på och TELE står på dörren Men rktigt så blir det inte.. vinröd med lite extra glitter kanske
Fan vad bra det blir Riktigt snyggt jobb med plåten! Ruskigt ful och äcklig orange färg på den ^^ Men det kommer att bli bra Fortsätt i denna stilen med det snygga plåtjobbet
Fan vad bra det blir Riktigt snyggt jobb med plåten! Ruskigt ful och äcklig orange färg på den ^^ Men det kommer att bli bra Fortsätt i denna stilen med det snygga plåtjobbet
tack så mycket! ja orange är ingen höjdare ehehe men televerket behövdes synas ute i skogen så de inte blir tagna för en älg och skjuten av en jägare
Har inte hänt så jätte mycket, tycker jag själv iallafall...
Men här kommer några bilder iallfall. Det jag gjort är... kapat ur golvet helt å hållet på höger sida i bilen, halva på vänstra sidan. Svetsat dit plåt till innertröskeln som sträcker sig framifrån och bak till hjulhuset. Och sedan gjorde jag ett nytt främre fäste.
Plåten på sidan kommer kapas ca 3cm i underkant senare