HereComesTrouble skrev:MrErlandsson skrev:Men bara en fråga om nu SMG lådan verkligen är så kass, hur kan den hålla i Loaded som har 500+ häst? Den bilen går ju mer lr mindre bara på bana vad jag vet...
*För det första så är det ett par miljoner som den bilen är påkostad.
*Lådan är med största säkerhet nedplockad ett antal ggr för service och genom gång.
*Som jag skrivit tidigare så är det väldigt viktigt att man varmkör, det tror jag Anders gör
Sen är inte loaded direkt långmilad.. Bana sliter inte lika mkt på lådan som tex strippen gör, och har du någonsin sett loaded på strippen?
LOADED har 3000 MIL PÅ BANAN, HELT original låda, förutom koppling som är bytt! Att du kör din rosa bil (manligt) rakt fram är det ingen som bryr sig om, för det finns ett liv även när det svänger. Det finns MASSOR med M3 E46 som har kompressorer och spottar ur sig 500-600 hk med inga bekymmer alls. Att en koppling slits är ganska så normalt, precis som hos alla prestandabilar som körs hårt. Det är tragiskt att du låser en bra bil som C6 till rattlåsrace...
Du klagar på att SMG:n inte ville vara med efter några rejs, nej just kanske för att hos BMW så satt man och tänkte: "folk kommer säkert tro att detta kommer bli rena RACEmaskiner och kommer nöta LC start efter LC start....men guess what? Även en racebil behöver att servas, t.o.m efter varje race!! Klagar du så förbannat så hade du kunnat köpa en manuell och kört precis hur du hade velat utan att det hade varit en dator som hade skyddat kopplingen åt dig...
Oj, du hade en måndagsex, buuhuuu, BMW kanske skulle ge dig en ny bil som plåster på köpet?
Att man byter olja eller servar en låda om man nöter 3000 MIL på bana tycker du är dumt eller? Vem är den idiot som nöter som fan med sin bil som inte servar sin bil efter hur den kräver det? Bra att veta om någon ser dig skriva som en idiot, för skriver du som en...så får du då se till att ta att man ser dig som en!
Är det viktigt att varmköra en prestandabil? No shit Einstein...det trodde jag gällde bara en Fiat punto? Du är så äckligt pinsam att jag vill spy...
Till trådskaparen: Köp en Evo 9:a om du ska ha en Evo, du får dessutom en 6 växlad låda, något som andra Evos inte har, inte ens Evo 10.
Ska du ha en M3 så kolla efter en M3 CS, den har några delar ifrån CSL som styrningen t,ex.
För Porschen så finns det inte så mycket att välja på, finns några ställen som säljer kompressorer men det är inte ofta man ser en Porsche med kompressor.
Det hela handlar egentligen om smaksak, alla 3 bilarna gör sitt jobb perfekt, men mest bananpassad är M3:an.
Senast redigerat av Zeen_ (17 augusti 2009)
0
0
0
0