Frågan är VAD som räknas som sponsring? Att jag fick luftfiltret av en kompis och dörrhögtalarna av en annan? Resten har jag ju fått betala själv? Eller är det en ekonomisk gräns för sponsring? Intressant diskussion.
Personligen tycker jag ju att sponsringen inte är det avgörande.
Det finns människor som inte kan åstadkomma något sevärt trots ganska stora resurser, och andra som får ihop riktigt snygga och personliga byggen på högst blygsam budget.
Jag skulle säga att man måste värdera ett bygge efter resultatet i relation till resurserna. Och då inser man ju genast att många av de sponsrade lägger ner helt sanslöst med både ekonomi, tid och energi och visst förtjänar den uppmärksamhet de får, samtidigt som många kommer och gapar efter uppmärksamhet för bilar som faktiskt inte är så märkvärdiga.
Min bil är inte speciellt märkvärdig. Men med tanke på mina förutsättningar tycker jag att jag åstadkommit väldigt mycket med den, och är stolt över det, även om den sannolikt inte vinner några priser... (efterlyser härmed en klass för ensamstående mammor med sjukpension under sjutusen kronor, där borde jag ligga bra till!
)
Nej, som sagt: RESPEKT för dem som bygger och kämpar, oavsett om de har sponsorer eller ej. En sponsor är ingen garanti för ett bra resultat!
Kram / Ellen