4209
Sök

Eftersnack: Vallåkraträffen!

Eldknast
915 Inlägg
18 augusti 2009
Har man en tävling, en jury och en bedömning ska ju alla bedömmas också.

Om man inte ens har tittat på alla bilarna är det ju inte ens en tävling. Då får man kalla det "lottdragning" istället.

Var inte där i år för sist jag var där var det PRECIS som alla skriver i år med.

Kör hellre med en polare eller två på några trevliga landsvägar och stannar till och snackar skit. Att kräva betalning för att se rostiga 240is känns som en affärsidé som bara fungerar i sverige.

Tiden är rolig när det går fort... :)

482 Inlägg
18 augusti 2009
widerberg skrev:
T_modee skrev:
Algeroth skrev:

Om det sker så är ju det kanske lite dåligt av juryn, men då tycker jag att man skall ha en snabb och bra presentation som intresserar juryn. Berätta de 5 viktigaste grejerna med bilen först, de saker som gör bilen unik. Gillar de vad de hör så stannar de.

Än en gång så har juryn sjukt lite tid, och måste skynda på. Det gör att de missar saker, även hela bilar. Och de kan inte stanna och göra en bedömning på varje bil. Om det är sådan protokollbedömning ni söker åk till SCF. Det är administrativt omöjligt på Vallåkra.

Ska åka till SCF i Borås den 22.
Ska bli kul och se vad dom säger om bilen iaf.

MVH
Thimmy Modee

Även jag ska till SCF i Borås, då ses vi där big_smile

Gott wink Ska bli skoj att träffas där

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
18 augusti 2009
Var ganska besviken på det. Var ju "lite" overkill med alla volvo bilar. hmm

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
18 augusti 2009
Är också besviken på Vallis iår, dels sjukt trisst väder på lördagen, å så var fan va Volvo affären?? jag hade budget med mig för att shoppa loss som fan där inne å så kommer man till nån tysk skit affär som inte hade i närheten av utbudet man är van vid, å så va hälften av grejjerna inte ens orginal... skit skit skit, å det va en av de stora anledningarna till att man åkte dit...

å visst, alla som va där kanske inte va värda att släppas in, det kan jag hålla med om lite granna, men sedan är det väl mer en träff än en utställning?

16 197 Inlägg
18 augusti 2009
Xoff skrev:
Är också besviken på Vallis iår, dels sjukt trisst väder på lördagen, å så var fan va Volvo affären?? jag hade budget med mig för att shoppa loss som fan där inne å så kommer man till nån tysk skit affär som inte hade i närheten av utbudet man är van vid, å så va hälften av grejjerna inte ens orginal... skit skit skit, å det va en av de stora anledningarna till att man åkte dit...

å visst, alla som va där kanske inte va värda att släppas in, det kan jag hålla med om lite granna, men sedan är det väl mer en träff än en utställning?

va ja såg så fanns de ju en hel "hangar" me volvodynga..   såg att dom tog 1200 för en ventilkåpa.. skulle inte volvo va billigt??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1337
1 343 Inlägg
19 augusti 2009
ingenting är uppgjort från början när det gäller pris kan jag lova...

I'm not a fighter, I'm a lover!

10 sec före dig...
540 Inlägg
19 augusti 2009
Xtravagant skrev:

Var finns beviset för det? eller beviset för att det förekommer.?

Offroad Racing
3 122 Inlägg
19 augusti 2009
Tur att man inte hade några problem att ta sig fram nånstans oavsett hur marken såg ut framför...

Själva utställningen tycker inte jag heller var så mkt att hurra för. Många fina bilar fanns, man dom kan ju inte släppa in precis vilket skrot som helst. Såg en Skoda felicia kombi tror jag det var, rejält rostig och helt standard... fanns inte ens nån rejäl stereo i den... Med tanke på att det var gratis intröde för föraren så måste det ju vara lite rättvist för publiken, Skulle kännas lite surt att ha parkerat sin bil utanför o batalat både parkerings och entréavgift, för att sen se sämre bilar än ens egen inne på utställningen...

Jag har varit där 3 år innan, missade förra året och såg nu fram emot detta. Men det är inte på nåt vis säkert att jag åker ner nästa år, var en klar besvikelse denna gången.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

29 Inlägg
19 augusti 2009
Xoff skrev:

Vädret kan ju inte arrangörerna göra något åt eller dem är kanske vädergudar ^^. Anledningen till
att Volvo Bildeve inte fanns med i år har att göra med finanskrisen. Dem ville inte ställa upp. Därav
en tysk volvohandlare.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
19 augusti 2009
Jag tackar för FiretraxXx råd med att välja Malmöfestivalen före Vallåkraträffen... Fast kvällarna i hbg är bättre.

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

200SX POWER
42 Inlägg
19 augusti 2009
ja tyckte d va en mkt lyckad träff va min första utställning med 200:an så d va kul smile

nismo power =)

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
19 augusti 2009
Bj00rn skrev:
Xoff skrev:

Vädret kan ju inte arrangörerna göra något åt eller dem är kanske vädergudar ^^. Anledningen till
att Volvo Bildeve inte fanns med i år har att göra med finanskrisen. Dem ville inte ställa upp. Därav
en tysk volvohandlare.

No shit Sherlock! wink

Asfaltera hela skiten till nästa år så är problemet löst tongue

4 001 Inlägg
19 augusti 2009
henke_99 skrev:
Tur att man inte hade några problem att ta sig fram nånstans oavsett hur marken såg ut framför...

aha, det var du som hade den lilla bilen man behövde stege för att ta sig in i, vi låg mitt emot er på campingen.
Det var helt klart campingen som var det bästa på hela träffen.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
19 augusti 2009
Jill skrev:
Asfaltera hela skiten till nästa år så är problemet löst tongue

Hade varit najs! big_smile

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

1 338 Inlägg
19 augusti 2009
firefreak skrev:
Har man en tävling, en jury och en bedömning ska ju alla bedömmas också.

Om man inte ens har tittat på alla bilarna är det ju inte ens en tävling. Då får man kalla det "lottdragning" istället.

Var inte där i år för sist jag var där var det PRECIS som alla skriver i år med.

Kör hellre med en polare eller två på några trevliga landsvägar och stannar till och snackar skit. Att kräva betalning för att se rostiga 240is känns som en affärsidé som bara fungerar i sverige.

Vet flera som EJ vart bedömda!
ens fast vi var vid domarbåset och försökte anmäla dem så fick vi till svars att dem går runt opch kollar ALLA bilar såp anmälöning var ej nödvändig eller gick ej ens att göra!

MKT DÅLIGT AV BILSPORT / VALLÅKRA TRÄFFENS ANSVARIGA !!!!

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

1337
1 343 Inlägg
19 augusti 2009
Tinoz skrev:
Xtravagant skrev:

Var finns beviset för det? eller beviset för att det förekommer.?

Jag vet att det inte är uppgjort för där är personer som fått pris som varit helt ovetande om att dom skulle veta.. detta betyder då att det INTE är uppgjort..

116 Inlägg
19 augusti 2009
Tycker det e mest klagande på alla ang volvo bilar å tradiga bilar osv, det e väl roligare att det fyller ut stället än står tomt! ? Jag kan tycka det e roligt å se alla olika modeller som det finns utan att dom behöver vara sponsrade till höger å vänster, för jag menar vem som helst kan väl få en svin fet bil me sponsorer?

Lika Barn Leka Bäst..

Muttley
19 augusti 2009
linda_xtravagant skrev:
Tycker det e mest klagande på alla ang volvo bilar å tradiga bilar osv, det e väl roligare att det fyller ut stället än står tomt! ? Jag kan tycka det e roligt å se alla olika modeller som det finns utan att dom behöver vara sponsrade till höger å vänster, för jag menar vem som helst kan väl få en svin fet bil me sponsorer?

även utan sponsorer kan du få en het bil. beror på hur du själv lägger pengarna du tjänar.
A traktorer är inget att se för mig smile

116 Inlägg
19 augusti 2009
tkd_rille skrev:
linda_xtravagant skrev:

även utan sponsorer kan du få en het bil. beror på hur du själv lägger pengarna du tjänar.

ja självklart, det e ju tusen gr roligare å ha fixat sin bil själv.. lite det jag menar att många går å gnäller över bilar som var i sådär skick, någon blemma hit å dit, so what? dom försöker alla fall..

Lika Barn Leka Bäst..

1337
1 343 Inlägg
19 augusti 2009
tkd_rille skrev:
linda_xtravagant skrev:

Bara för att du inte råkar gilla a-traktorer betyder ju inte att man ska ta bort det.
Smaken är som baken...

Sök