2836
Sök

Fler som haft problem med SE C950?

Volvoskadad
6 017 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
Köpte min SonyEricsson C905 i början på december, sedan efter någon månad gav högtalaren man använder för samtal. Lämnade in den och fick det fixat. Sen nu idag blev det samma fel igen. Tråkigt som fan!
Gillar vekligen SonyEricssons telefoner. Men de senaste två har krånglat endel (K810 och C905). Lutar ju tyvärr då åt att skaffa annat märke nästa gång.

Fler som har problem med sin C905?

Jonas

1 582 Inlägg
21 augusti 2009
Jobbar inom mobilbranschen och C905 är en riktig problem telefon tyvärr. Hoppas det löser sig för dig smile

Volvoskadad
6 017 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
LIVINL0UD skrev:
Jobbar inom mobilbranschen och C905 är en riktig problem telefon tyvärr. Hoppas det löser sig för dig smile

Ja det är synd, tycker det är en kanon telefon i övrigt. Ska lämna in skiten igen snart.

Jonas

1 582 Inlägg
21 augusti 2009
Jo riktigt tråkigt faktiskt, K850i var ju också en riktig strul telefon. C905 har grym kamera, resten är kasst tycker jag, speciellt storleken, riktigt klumpig smile

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
21 augusti 2009
Min jävla K660i är likadan. Den har lämnats in 3ggr (!) för exakt samma problem som du har. Och då funkar det i typ 1 vecka om man har tur. Osså är skiten paj igen.
Sony Ericsson har fan bara blivigt dynga. Den senaste BRA SE jag haft (har bara haft SE, förutom en Siemens som åkte i sjön på en dålig dag) var W850i. Väldigt bra telefon.
Lagom stora knappar, många bra funktioner, SOM FUNKADE, Walkman, Snygg design.
Skulle gärna ha tbx den. (den gick sönder i en moped olycka tongue)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Volvoskadad
6 017 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
LIVINL0UD skrev:
Jo riktigt tråkigt faktiskt, K850i var ju också en riktig strul telefon. C905 har grym kamera, resten är kasst tycker jag, speciellt storleken, riktigt klumpig smile

Exakt, det är viktigt! tongue Men tycker inte den är nämnvärt klumpig. Behöver inte vara mycket mindre tongue

Jonas

165 Inlägg
22 augusti 2009
yes. högtalaren la av för mig med.. och diverse menyfunktioner.. sad

Entreprenör
1 286 Inlägg
22 augusti 2009
Min C905 har fungerat KANON från November ända fram tills förra vekcan. Då slutade ett par tangenter precis nedanför skärmen att fungera.

Så jag är nöjd med min C905. Jag är varken snäll vid telefonen eller snålanvänder den så den har tålt mycket!

// Niklas Johansson

97 Inlägg
23 augusti 2009
Köpte min före jul och har haft den inne den 2 ggr redan. Första gången kortslöts telefonen så fort man tryckte "joystick" neråt. Var problem med Wan:et samt att det sprakade i hörluren. Tog över två veckor innan jag fick tillbaka den Sen lämnade jag in den före semestern för då hade knapp 6, knapp # och "joystick" höger pajjat. Fick trycka hårt som fan för att de skulle funka. Tog nästan tre veckor men fick en helt ny telefon men den verkar inget vidare den heller. Ringer man någon så är det svårt att komma fram, Antingen hänvisningssignal elr tutar upptaget fast när man får tag i personen sen så har den inte pratat i sin telefon... hmm
Sms man skickar kan komma fram dan efter, vet ju iofs inte om de e mobilen elr Telias nät de e fel på... tongue

Nä, C905 är nog inte den bästa telefon SE har gjort... sad
Synd för de e grymma grejjer i den...

Forummoderator
10 576 Inlägg
28 januari 2010
Tyvärr fungerar ju inte Ericssons telefoner.  Dem har överlägset bäst kamera men vad hjälper det om man får starta om hela telefonen genom att ta ut batteriet efter varannan bild (satio) eller att det inte går att ringa med den eftersom högtalaren håller i 10sek åt gången (C905)

katastrof hur man kan leverera en tlefon för 5000kr som tappar färg från skal och knappar efter bara någon månads användande. skalet faller i bitar, varje gång man slidar upp den skriver den in "2580" pga defekt i knappsatsen etc.

Två olika C905 som visar att skalet på min är som en banan.
http://www.x40nordic.com/Gallery/Upload/se1.JPG

Färg bortskavd efter bara två månader. Köper man en telefon i silver förväntar jag mig att den förblir i silver. i synnerhet när den kostar 5papp.
http://www.x40nordic.com/Gallery/Upload/se2.JPG

Delar av skalet lossnar
http://www.x40nordic.com/Gallery/Upload/se3.JPG

Färg på knapparna lossnar efter bara några månader.
http://www.x40nordic.com/Gallery/Upload/se4.JPG

ericsson har ersatt den svarta telefonen 5ggr(!) eftersom den itne fungerar (trasig hörlur)  min silvriga är individ nummer två som varit inne på service 3ggr för hörlur + div fel.

slutade med att ericsson köpte tillbaka bägge telefonerna.  Kompisen köpte en nokia och jag valde en Samsung Pixon 12.

båda är nöjda med sina val även om Ericsson fortfarande tar bäst bilder by far. men det hjälper liksom inte när den inte fungerar att ringa med.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Volvoskadad
6 017 Inlägg
29 januari 2010
Trådstartare
Ja, SonyEricsson är ett avslutat kapiter för mej, synd det för jag gillade lurarna. Nu är det iPhone som gäller!

Jonas

438 Inlägg
29 januari 2010
har haft åtskilliga ericsson mobiler och alla har hamnat på service minst 2 ggr så.....
Nä skittelefoner är det,den enda som funkat var en gammal 768 fast luckan gick av hela tiden...

Xenoholic
2 559 Inlägg
29 januari 2010
Samma här, har haft flera S E men det kommer att dröja innan jag tänker prova dem igen.
Har Nokia nu men funderar på en Samsung UltraTouch S8300 är det nån här som har erfarenhet om den?

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

huh?
10 427 Inlägg
29 januari 2010
Min SonyEricsson K550i har funkat klockrent i över 2 år nu.
På senare tid har den klagat på att SIM-kortet har lossnat eller
liknande, men det var bra två gånger. Annars inga problem alls.
Bästa telefonen hittills smile Visserligen blivit lite sliten på knapparna.

4 001 Inlägg
29 januari 2010
fan, vi får se hur min nya lur funkar, jag tvekade länge innan jag köpte den p.g.a andras erfarenheter av SE-lurar men till slut blev det en C910.

Själv har jag bara bra erfarenheter av SE-lurar (dock några i min omgivning som haft problem) men det kanske är för att den senaste jag hade var en T610 så det är några år sedan, då har jag haft mera strul med Nokia & Samsung-lurarna jag haft.
Dom sista 3 åren har jag dock inte haft någon modern telefon (har haft en Nokia 3510) så nu får vi se hur det går med denna

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Diesel or Die
66 Inlägg
29 januari 2010
Min c905 pajjade högtalaren för samtal på efter typ 2 månader, men de visste jag skulle hända förr eller senare då det är ett känt hårdvarufel. Men ungefär samtidigt kraschade hela telefon, raderade telefonboken och liknande, så hela mjukvaran fick bytas. Nu har den dock fungerat klockrent ca 1-2 månader, gillar den faktiskt.

283 Inlägg
29 januari 2010
Min förra K810 har glappande ringsignal (förmodligen för att jag tappat den för många gånger)
Köpte en C905 i julas 2008, lämnade in den för att laddaren glappade innan garantin gick ut fick en ny och den funkar klockrent än sålänge.
Hade tidigare Siemens och Samsung telefoner som aldrig hade några fel under 2-års tid.
Så jo, Sony-Ericson har sämre kvalité

Sök