2650
Sök

Använder ni högtalare till mobilen?

175 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
Jag nämde det i en annan off topic trån, men det var lite off topic även där.

Jag skaffade en trådlös högtalare från Sony Ericsson till mobilen, MBS-200 heter den (kolla prisjakt.nu, eller annat). Helt otroligt fint, en 10cm boll som man laddar upp med telefonladdaren och sedan kan man via Bluetooth spela låtarna från telefonen, och den spelar rejält högt. Telefonen blir som en fjärrkontroll till bollen, som man väljer låt/spellista med, pausar och ändrar volym.

Jag hittade den av en slump, tänkte fler var intresserade, de jag visat den för hade ingen aning om den finns.

Jag har en SEMC telefon också, men eftersom det är kopplat med bluetooth, så fungerar det med andra märken också.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 augusti 2009
Jodå visst är det intressant, hade haft något liknande själv om det inte varit för att stereon mer och mer ersatts med laptop och Spotify...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

175 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
Jodå visst är det intressant, hade haft något liknande själv om det inte varit för att stereon mer och mer ersatts med laptop och Spotify...

Jaa...men.. då passar det ju lika bra, du har väl bluetooth på laptopen?

Jag har egentligen MBS-400, som inte verkar säljas i sverige (som är två bollar, man kan köpa två MBS-200 och koppla ihop, och de fungera var för sig, men i MBS-400 packet fick man ett lägre pris för två), men som jag köpte i tyslkand.

Är jag inne kör jag från laptop'en, eller PC:n med BT dongle, och är jag ute i trädgården eller i garaget tar jag med mig bollarna (ibland bara den ena, beror på hur mycket jag orkar bära) och spelar från telefonens spellistor.

För den intresserade finns det en youtube video test på den här (de visar dock inte att man kan gå runt i lägenheten med telefonen):

http://www.youtube.com/watch?v=EFS33pa5C5o
http://www.youtube.com/watch?v=bg5jKXYf6HQ
Senast redigerat av Roaster (22 augusti 2009)

Studerande
727 Inlägg
22 augusti 2009
Jag har nån högtalare te min f.d mobil; SE W610i, typ svarta högtalare med typ två st oranga ränder... Rätt bra ljud ger dom wink

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 augusti 2009
Roaster skrev:
Rquired skrev:

Jaa...men.. då passar det ju lika bra, du har väl bluetooth på laptopen?

Jodå visst har jag bluetooth i laptopen, dessutom har jag även bra ljud i den. För att vara en bärbar dator i alla fall, skulle jag någon gång vilja ha lite mer tryck kopplar jag den till hemmabion wink

Men högtalare av den typen du beskriver lockar, tyvärr känns det som jag sällan kommer använda det smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök