3338
Sök

Turbo konvertera audi

14 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
har en audi cuope 89 2.3e. nu undrar jag om jag får plats med en 200 turbo motor i denna bil?

"audiot"
287 Inlägg
25 augusti 2009
cmw skrev:
har en audi cuope 89 2.3e. nu undrar jag om jag får plats med en 200 turbo motor i denna bil?

Det du beskriver är i princip en Audi S2, rimligen går det fint att skotta ner en sådan motor under huven. Mitt personliga råd: Nej, gör det inte, köp en S2a från början och spara både tid och pengar (och åk besiktat)

Mvh

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
25 augusti 2009
oumi skrev:
cmw skrev:

Det du beskriver är i princip en Audi S2, rimligen går det fint att skotta ner en sådan motor under huven. Mitt personliga råd: Nej, gör det inte, köp en S2a från början och spara både tid och pengar (och åk besiktat)

Mvh

klart det går att fixa så det funkar. Men hur bra? Och även ifall du lyckas få det att hålla. Så kommer du aldrig igenom besiktningen.
Ska man inte göra det ordentligt så ska man inte göra det alls.
Mitt råd är precis som ovan. Sälj och köp en S2:a

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

14 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
ok jag förstår . går det inte att besiktiga menar i?

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
28 augusti 2009
cmw skrev:
ok jag förstår . går det inte att besiktiga menar i?

Det är omöjligt att upfylla alla krav som behövs för att få en giltig registrerings besiktning.
Senast redigerat av LeafBox (28 augusti 2009)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

4 005 Inlägg
28 augusti 2009
Oftast så brukar det vara så att om man ställer frågan så har man inte kunskap om att genomföra motorbytet korrekt och få igenom besiktning så då är det lika bra att lägga ner och köpa en annan bil.

Alternativt om man har för mycket pengar och vill lägga ut det på jobb till någon annan

2 021 Inlägg
28 augusti 2009
oumi skrev:
cmw skrev:

Mvh

och fyrhjulsdrivet

Sök