MÅSTE det vara just Brembo? Du har ju några "billiga" Kina varianter att välja på oxå tex D2 & K-Sport, tillverkas i samma fabrik enligt samma specar. Sedan har du XYZ som vad jag hört skall tillverkas i en annan fabrik. Utöver detta har du Stoptech (USA) samt AP-Racing (tas in av PEAN) samt säkert en massa till... "Fördelen" med Kina-bromsar (de tillverkas i Taiwan iofs...) är att de finns i en mängd storlekar o ofta "bolt on" utan att man behöver bygga egna fästen osv...Sen lär de inte vara lika bra som "märkesbromsar" o säkerligen inte ämnade för en "vardagsbil", dessutom skall du vara medveten om att du kan få underkänt hos SBP om man åker dit med andra bromsar än vad som satt original...
Min åsikt är att Kina-bromsar duger gott, du får tex 356mm skivor runt om inkl 8-kolvsok fram, 6-kolvsok bak, flytande skivor, slangar samt övriga monteringsdetaljer för ca 35", får anses vara billigt. Om bilen skall användas som bruksbil med uppgraderade bromsar bör man även försäkra sig om att de påtänkta bromsarna är designade för detta, min gissning är att Kina-bromsar är inte designade för "daily use" utan mer för "entusiasten som vill ha hyffsade bromsar till OK pris som dessutom ser bra ut".
Senast redigerat av dawwe (1 december 2009)
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure