Din styrbox är till en snålbil och jag skulle gissa på att dem duger inte till något annat än att just få din bränslesnåla motor att gå... men jag kan ha fel vissa boxar kan man "mappa"
ska du byta box så får du dra ett nytt elsystem...
enklast för dig är att byta motor till en som redan har turbo. samt ta hela styrsystemet/kabelhärvan och flytta över den till din 323f, sen måste växellådan passa med motorn också... vilket gör att du även bör ta den från donatorbilen....
... sen måste bilen reggas som "ombyggt fordon" för att vara gatlaglig och då krävs det att du bygger om mer saker så som t.ex bromsar (vilket måste göras i vilket fall)... motorn du stoppar i måste vara 100% original med styrsystem och allt, även katalysator... och du måste ha ett intyg på motorn(vilket vet jag inte)
... sen även om du nu skulle lyckas turbokonvertera din motor så måste allt bort varje gång du besiktar, plus att du inte kan regga som ombyggt fordon, då man inte får ändra på motorn(men man får byta)...
... det finns ju en anledning till att turbobilar står sig högt i kurs... så om du vill ha turbo så sälj bilen o köp en turbobil....
Senast redigerat av AcesHigh666 (25 augusti 2009)
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.