Halvfull skrev:
Jag är mer än gärna med på't, om min bil godkänns .. crx gen 1 är väl lite ovanlig iallafall?
Personligen tycker jag definitivt att den håller måttet, eftersom att det är en 1:a och ser ut att vara i väldigt fint skick
Väldigt kaxig bil måste jag säga, känns riktigt 80-talsretro, och det är aldrig fel
Men det är, som bevisades förut med mitsubishin på föregående sida, svårt att definiera retro. Jag skulle nog beskriva det med ett annat uttryck; old school. Alltså något gammalt som har blivit tok-coolt på senare dagar. T ex en KE70 från 1980 var antagligen inte särskilt speciell när den var ny, och troligtvis hade den inte fått så mycket uppskattning efter 10-20 år heller, men när bilar börjar närma sig veterangränsen så blir de plötsligt retro, modet kommer igen, och då blir den gamla KE70:n skitcool helt plötsligt. Ett annat bra ord är Vintage, gammal kvalité, vilket jag tycker stämmer mycket bra in på japanska retro-åk
En liten spontant skriven mall bara, så man vet vad det är som gäller
Får se om jag joinar nästa sommar. smile Är riktigt sugen på att köpa en gammal Toyota eller Datsun, länge varit sugen på en 240z eller Celica liftback alt. st2000 men då speciellt 240z sitter högt upp i pris lär det få vänta ett tag.
Okaj, gött
Finns ju redan en svensk Z-klubb om du skulle skaffa en 240z, men du är givetvis så välkommen ändå!
Ska nog börja leta efter en i vinter om allt går som planerat.
Och då är man gärna med i en japs-retro klubb
Jättebra
AE86:or är inget vanligt inslag i svensk bilkultur, men hittar du en så hade det varit skitballt! Då blir du nästan tvungen att va med