3298
Sök

Att köpa saab i dagsläget

25 Inlägg
29 augusti 2009
Trådstartare
Ja, vad tror ni om att köpa en saab idag, tittar på begagnade 9-3ss, tar man stora risker iom att företagets framtid är oviss?

hur mycket tappar bilen i värde om saab inte finns kvar om något år eller 2?

dela med er om era åsikter! smile

Svetsare
3 150 Inlägg
29 augusti 2009
Vadå "tar man stora risker iom att företagets framtid är oviss?"?  Vad skulle man riskera?

Och ang. värdeminskning så tror jag snarare att värdet skulle öka då det inte kommer gå att få tag på fabriksnya saabar längre.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

401 Inlägg
29 augusti 2009
förstår inte logiken heller..då får du väl vänta tills "värdeminskningen" så får du den jättebilligt då.

Forummoderator
9 299 Inlägg
29 augusti 2009
Logiken bakom värdeminskningen är det inget snack om. De kommer falla i värde snabbare än andra bilar. Men som sagt, utnyttja det och pruta som en galning med det som argument. Delar och verkstäder kommer det ALLTID att finnas.
Att SAAB skulle öka i värde är väl lite väl glorifierande? Vi snackar ju inte Aston Martin...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Pro installer I.C.E
248 Inlägg
29 augusti 2009
Saab kommer inte att försvinna,de kommer snarare att stiga i pris smile

Billjud och montering samt övriga biltillbehör http://www.waletrading.se
Återförsäljare för Kenwood, Dls, Fusion, Mtx, Alpine, Axton, Rödek, Crunch
Amega, Jl Audio, HiFonics, Spectron,Renegade, Autostudio, Em-Phaser, mm

4 299 Inlägg
29 augusti 2009
caromania skrev:
Logiken bakom värdeminskningen är det inget snack om. De kommer falla i värde snabbare än andra bilar. Men som sagt, utnyttja det och pruta som en galning med det som argument. Delar och verkstäder kommer det ALLTID att finnas.
Att SAAB skulle öka i värde är väl lite väl glorifierande? Vi snackar ju inte Aston Martin...

I senaste uppdateringen av bilhandlarnas gröna lista har priset på beg. Saabar stigit med 5000 kr.

1 827 Inlägg
29 augusti 2009
Fastcars skrev:

Ja, precis som Rover? roll

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Forummoderator
9 299 Inlägg
29 augusti 2009
Eisenhut skrev:
Fastcars skrev:

Ja, precis som Rover? roll

Exakt, Rover är ett lysande exempel. Värdet påverkas enormt av just spekulationer som TS funderade över då han startade tråden. -Finns det verkstader... -Finns det reservdelar...
Jag köpte min maxutrustade 620ti då den gått 2000 mil och var 1 år gammal. Den kostade 270.000 ny och jag köpte den för 110.000. Sedan hade jag den 13000mil under 7 år, den mest problemfria bil jag någonsin kört då ingenting gick sönder på den.
Samma sak kommer att hända med SAAB även om raset inte kommer bli som Rovers då Rover drabbats av ett oförtjänt rykte framförallt i Sverige. Det tycker jag är super för jag köpte nu min halvmiljoners lyxvagn för 15K.
Oavsett vad: köp SAAB men pruta hårt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

25 Inlägg
29 augusti 2009
Trådstartare
Vad tror ni om en 9-3ss Aero, från -05, allt orginal, förutom steg 1 chip, stora stereon, och lite till, och den har gått 4500mil(!) för runt 145k?

Avstängd
914 Inlägg
29 augusti 2009
Zargon skrev:
Ja, vad tror ni om att köpa en saab idag, tittar på begagnade 9-3ss, tar man stora risker iom att företagets framtid är oviss?

hur mycket tappar bilen i värde om saab inte finns kvar om något år eller 2?

dela med er om era åsikter! smile

Va inte så jävla feg.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 augusti 2009
Saab har haft sitt värsta fall, antingen går det bättre för företaget och då kommer de bli väldigt stabila i värde (för öka är lite att ta i) eller så går Saab omkull och då har det värsta fallet redan varit så du förlorar inte mkt. Saab är idag väldigt mkt bil för pengarna!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

OEM <3
6 957 Inlägg
30 augusti 2009
Zargon skrev:
Vad tror ni om en 9-3ss Aero, från -05, allt orginal, förutom steg 1 chip, stora stereon, och lite till, och den har gått 4500mil(!) för runt 145k?

Mkt bra pris! Jag sålde min för en bra slant kan jag säga tongue

OEM <3

Sök