Det har varit hårda men väl lyckade dagar denna vecka Har hunnit med grymt mycket!
Kan väll börja med fönsterlisten på passagerar sidan som såg förjavligt ut med massor med rost bubblor på
Så jag tog tag i saken och köpte en ny list! skapligt dyr 900 spänn. man var ju också självklart tvungen att ta ut fönstret för å byta denna men till min förvåning så var det förvånade enkelt att göra det! gör det gärna igen! den på förarsidan börjar bli lite rost bubblig men jag tror jag väntar med den tills senare.
3,5:orna är ditsatta! vilken javla förbättring det vart grymt nöjd!
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
De rullar på rätt bra här Håller på att koppla ihop allt till motorn för fullt, dock så saknas turbo, avgas ink dp. samt att jag ska beställa några original delar som gick sönder vid demonteringen.
Köpte mig en mätarhållare på biltema. ska göra ett försök att modifiera den så den passar.
Sen var jag igår och hämtade en ny ic hos Henrik på exd customs.
Slagar till nya ic:n köpte jag för ett tag sen.
Har också köpt ett tryckrör med tillbehör (kanske sakt de förut?)
Ny kylaren är nu monterad! biltemas för 1000 spänn! ska bli roligt och se om den håller måttet.
Var även igår på Mekonomen efter jobbet och köpte lite olja! 1200 spänn dyyyyyrt!
Måste också hitta på någon lösning för detta vaccum uttag på den nya kungskobran. Är en annan fästning än standard kobran.
Baslåds bygget står still för tillfället! men sådär ser lådan ut jag byggt
Sen var det dax att blåsa rent bromssystemet!
Så det är en del små pull det är inte långt kvar fast jag har en rätt jobbig uppgift att göra, slita ner tanken och byta pump!! men men! de ska ja nog klara på en dag.
Åhh vill så gärna börja med min när jag ser din haha keep it up sen får du gänra avslöja hur du gjorde med kungskobran och "vacuum hålet". har också en sån som jag inte har monterat än.
Tack Köpte den på saab! Men finns att köpa för ungefär samma peng på maptun, turbomeck.
zijaa skrev:
Åhh vill så gärna börja med min när jag ser din haha keep it up sen får du gänra avslöja hur du gjorde med kungskobran och "vacuum hålet". har också en sån som jag inte har monterat än.
hehe aa jag återkommer med det sen hur jag löser det med "vacuum hålet"
Update
Intercoolern monterad!
Även slangarna till IC:n & oljetrycks givaren som ni ser där nere
Har monterat tillbaka fronten nu också! dock inga bilder på det!
Angående kopplingen på cobran så finns den att köpa på SAAB. Du byter hela slangen bak till vevhusvent.
Nä ingen turbo eller avgas än! har inte råd med det nu för tillfället! men det lutar som sakt på en vinklad 19t hos turbomeck! Sen köpa en race katt hos exd löst och köpa ett komplett 3tums JT system utan katt. sen blir det att kapa av och vinkla fästet på dp:n!
ahh jag har sett det nu blir nog en sån!
Robin-T skrev:
Ser riktigt bra ut! Vad kommer effekten landa på sen? Blir det diffbroms också? I alla fall grymt kul projekt det följs!
Tack över 300häst ska jag iaf få ut! någon ny diff är inte planerad än iaf de får man se i framtiden isf!