3540
Sök

Vart hittar jag polyestermatta?

186 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare
tosom top. Hittar typ dessa: Art.nr. 950993 på brl.se men det är ju ingen dämpmatta, ser mer ut som ull

219 Inlägg
31 augusti 2009
m1 heter asfalts/dämpmattorna på brl om de är de du menar?

stahre
31 augusti 2009
kanske skrev lite fel:P Menar polyestermatta för att ha i basreflexlåda.

Team dBakuten
3 453 Inlägg
31 augusti 2009
stahre skrev:
kanske skrev lite fel:P Menar polyestermatta för att ha i basreflexlåda.

Är det inte den vita fluffiga dämpmattan du menar? Det finns ju dämpull också som är lämpat
för slutna lådor.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

6 851 Inlägg
31 augusti 2009
menar du sån matta man har som ser ut som äggkartong?

186 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare
TT-Avant skrev:

Nej alltså jag ska ha poliestermatta för att ha i en portad låda jag ska bygga, men kan inte hitta det nån stans förutom dena, om det nu är sån jag ska ha. Artnr:dl0452   på www.blekingebilradio.se
men känns fånigt att beställa en sån för 119kr då frakten är på 149kr:p så tänkte om det finns nån annan stans.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
31 augusti 2009
addea1 skrev:
TT-Avant skrev:

Nej alltså jag ska ha poliestermatta för att ha i en portad låda jag ska bygga, men kan inte hitta det nån stans förutom dena, om det nu är sån jag ska ha. Artnr:dl0452   på www.blekingebilradio.se
men känns fånigt att beställa en sån för 119kr då frakten är på 149kr:p så tänkte om det finns nån annan stans.

Alla bilstereobutiker har. Alla MDS butiker har. Alla BRL butiker har. Alla ljudbutiker utav rang har.

Vart ungefär bor du så kanske vi kan rekommendera en butik.

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

186 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare
haha okej, har bara kollat olika hemsidor men inte hittat det förutom på blekinge. bor i Uppsala o den enda butiken här är väl brl.

21 761 Inlägg
31 augusti 2009
Den artikeln hos BRL som heter "GAS Dämpull 300g" är precis vad du söker. Den är formad som en matta och man brukar klippa till bitar som limmas/häftas fast på lådväggarna.

När det gäller basreflexlådor så är det oftast meningen att mattan ska sitta på väggarna och att det räcker med ett lager, i slutna lådor kan man sätta flera lager på varandra eller använda dämpull istället. smile

stahre
10 september 2009
Nu är det så här att i dom två brl butiker jag vart har den vart slut, har kollat på en del hemsidor men är slut på en del där med. Dessutom undrar jag om det är samma typ på alla olika butiker, heter det "dämpmatta av polyester" så är det samma fast dom ser olika ut eller? Känns så dumt att beställa från internet då frakten kostar mer än vad det jag köper gör:P Så en fysisk butik i Uppsala området skulle vara gött! Vet bara om två st: BRL och Uppsalabilradio men ingen av dom har.
Senast redigerat av stahre (10 september 2009)

21 761 Inlägg
10 september 2009
Biltema har också sån där dämpmatta, där heter det polyestervadd (artnr 31-604). smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
10 september 2009
Kan även kallas dämpull (vilket är felaktigt när det rör sig om polyester........ull är ULL!)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

stahre
10 september 2009
haha på biltema var det också slut:P ett j*vla projekt att få tag på denna dämpmatta! får nog helt enkelt beställa från nån hemsida och betala frakten, är ju inte så mkt extra iofs:P Skulle dock behövt det imorn, får göra klart lådan nästa vecka istället då!

16 197 Inlägg
11 september 2009
stahre skrev:
haha på biltema var det också slut:P ett j*vla projekt att få tag på denna dämpmatta! får nog helt enkelt beställa från nån hemsida och betala frakten, är ju inte så mkt extra iofs:P Skulle dock behövt det imorn, får göra klart lådan nästa vecka istället då!

har du varit inne på brl i uppsala å frågat??

verkar mycke underligt att dom inte skulle ha de.

vet att "vi" på brl i sthlm har de hemma iaf.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

stahre
11 september 2009
evilaudio skrev:
stahre skrev:

har du varit inne på brl i uppsala å frågat??

verkar mycke underligt att dom inte skulle ha de.

vet att "vi" på brl i sthlm har de hemma iaf.

Var in på brl i onsdags och köpte aeroportar och då hade dom inte, killen i kassa verkade lite okunnig med, frågade om det var 4" port, då jag aldrig byggt en låda förut o han verkade osäker först. Viste heller inte hur mkt jag skulle räkna port på röret för trattens skull, kanske inte han bör veta iofs. Men dom hade inte nån mämpmatta alls. Och ringde från jobbet igår och dom hade inte fått in, viste inte heller när det skulle komma in.

Sök