3467
Sök

Vilken bil är värt mest? Stylad 740 eller orginal 740?

787 Inlägg
2 september 2009
666_Beast skrev:
EmilHammarlund skrev:
666_Beast skrev:

Avundsjuk?? Vad kör du då?

Nepp, dock verkar du vara det med tanke på ditt inlägg. 240, dock offline för tillfället p g a att jag håller på att fixa med den.)
Jag har inget direkt emot Saab, blev bara lite väl sur av ditt meningslösa inlägg. Blir trött på inlägg som bara skapar dålig stämning...

Då var det dumt att skriva det du gjorde från början. Men jag framförde min åsikt, och alla tål visst inte det.

Var det dumt det han skrev ? läs rubriken då innan du ska avlämna din "åsikt" så det blir om rätt saker tongue

4 637 Inlägg
2 september 2009
AlvereZ skrev:
666_Beast skrev:
EmilHammarlund skrev:
Nepp, dock verkar du vara det med tanke på ditt inlägg. 240, dock offline för tillfället p g a att jag håller på att fixa med den.)
Jag har inget direkt emot Saab, blev bara lite väl sur av ditt meningslösa inlägg. Blir trött på inlägg som bara skapar dålig stämning...

Då var det dumt att skriva det du gjorde från början. Men jag framförde min åsikt, och alla tål visst inte det.

Var det dumt det han skrev ? läs rubriken då innan du ska avlämna din "åsikt" så det blir om rätt saker tongue

Jag tror att han menade att det var dumt att jag skrev skit om hans bilmodell p g a hans inlägg och det var dumt gjort.
Anledningen till att jag spårade ur är för att jag tröttnat på att så många trådar antingen startas som en hata 740 tråd eller blir till en sådan.
Men nu ska vi tänka på trådskaparen och gå tillbaka till ämnet!
Senast redigerat av EmilHammarlund (2 september 2009)

Fire And Silk
2 254 Inlägg
2 september 2009
Den här tråden är ju inte mycket att diskutera heller, OLIKA saker och ting är värda OLIKA mycket för OLIKA personer.

Röda skinnsäten och blåa övrig inredning blir lite som att sminka en gris, det är bättre du försöker hitta de övriga inredningsdetaljerna i rött också det är inte många 100lappar på skroten.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
2 september 2009
EmilHammarlund skrev:
AlvereZ skrev:
666_Beast skrev:

Jag tror att han menade att det var dumt at jag skrev skit om hans bilmodell p g a hans inlägg och det var det. Jag blev lite väl sur och mitt inlägg spårade ur.

Shit happens when you party naked. wink

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Volvo850-92
1 678 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
-Mackan- skrev:
Den här tråden är ju inte mycket att diskutera heller, OLIKA saker och ting är värda OLIKA mycket för OLIKA personer.

Röda skinnsäten och blåa övrig inredning blir lite som att sminka en gris, det är bättre du försöker hitta de övriga inredningsdetaljerna i rött också det är inte många 100lappar på skroten.

Joo. Men det är jätte mycket jobb att få fast ALL röd inredning.
Jag tror att min blåa inredning är fräshare.

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
2 september 2009
angående dom röda skinnsätena så finns det läder färg så du kan färga dom svarta ist eller nå annan färg big_smile

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Volvo850-92
1 678 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
xorox_88 skrev:
angående dom röda skinnsätena så finns det läder färg så du kan färga dom svarta ist eller nå annan färg big_smile

Kan ju fungera. Har alldrig hört talas om det.
Ska försöka få min 740 som en 760 nu när jag har så mycket delar som är free tongue
GLE delar kan man ju få tag på skroten. När jag menar GLE så menar jag lister och handtag och Elhissar.
Sen köper jag bara styling blinkers från biltema och 90:ans bakblinkers. Ska inte sänka den för det är inte bra. Stänkskydd ska jag ha. Turbogill med GL ram har jag redan. lacka kofångaren så det ser ut som GLE ska jag göra. Nya färsha plåtar har jag. Snowcap har jag. Vinge har jag fast den ska jag byta mot en dragkrog och 4 st stänkskydd. Sen är det bara skinsäten och fixa lite. Dimljus ska jag fixa. Sist så blir det AC.

Men på vissa 740 så burkar vissa ha en vit rand på kofågaren fram och röd rand på kofågaren bak. Måste man lacka eller köper man det?

wink
Senast redigerat av Volvo740-88 (2 september 2009)

787 Inlägg
2 september 2009
Volvo740-88 skrev:
xorox_88 skrev:

Kan ju fungera. Har alldrig hört talas om det.
Ska försöka få min 740 som en 760 nu när jag har så mycket delar som är free tongue
GLE delar kan man ju få tag på skroten. När jag menar GLE så menar jag lister och handtag och Elhissar.
Sen köper jag bara styling blinkers från biltema och 90:ans bakblinkers. Ska inte sänka den för det är inte bra. Stänkskydd ska jag ha. Turbogill med GL ram har jag redan. lacka kofångaren så det ser ut som GLE ska jag göra. Nya färsha plåtar har jag. Snowcap har jag. Vinge har jag fast den ska jag byta mot en dragkrog och 4 st stänkskydd. Sen är det bara skinsäten och fixa lite. Sist så blir det AC.

wink

brb ska bah gå o bry mig lite!!

Finlirare
478 Inlägg
2 september 2009
Kolla upp om AC:n är konverterad till nya gasen först. Annars blir det en dyr och jobbig historia.
Senast redigerat av azXig (2 september 2009)

787 Inlägg
2 september 2009
azXig skrev:
Kolla upp om AC:n är konverterad till nya gasen först. Annars blir det en dyr och jobbig historia.

Vilken bil är värt mest? Stylad 740 eller orginal 740? yikes

Borde kanske byta rubrik till tex: Volvo chatten tongue

Volvoskadad
6 017 Inlägg
2 september 2009
azXig skrev:

Nja själva konverteringen är inte så svår (gjort de själv), kostar dock endel, gav ca 1000 kr för konverteringskittet med rabatt. Dvs. ca 1200 utan rabatt skulle jag gissa på.

Jonas

Volvoskadad
6 017 Inlägg
2 september 2009
Volvo740-88 skrev:
Men på vissa 740 så burkar vissa ha en vit rand på kofågaren fram och röd rand på kofågaren bak. Måste man lacka eller köper man det?

wink

Volvo original reflextape är det. Kanske finns att köpa fortfarande.

Jonas

Finlirare
478 Inlägg
2 september 2009
Volvo_Mannen skrev:
Volvo740-88 skrev:

wink

Finns ej kvar att köpa på Volvo tyvärr.

OnTopic: En original 740 är nog värd mest rent generellt, för vem vill köpa en stylad jävel från nån ungdom som bor på landet och förmodligen går fordonsprogrammet. Finns ont om snygga orignal-stylade 740is enligt mig.
Senast redigerat av azXig (2 september 2009)

Volvo850-92
1 678 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
Volvo_Mannen skrev:
Volvo740-88 skrev:

wink

Stripes då? Det är lite mera GLE stil.

1 339 Inlägg
2 september 2009
Vf inte skaffa träinredning när du ändå e igång? Verkar inte vara så mkt jobb trots allt

787 Inlägg
2 september 2009
Volvo740an skrev:
Vf inte skaffa träinredning när du ändå e igång? Verkar inte vara så mkt jobb trots allt

Kan inte ens räkna hur många träinredningar jag tagit bort och kastat ..

Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 september 2009
EmilHammarlund skrev:
666_Beast skrev:
EmilHammarlund skrev:

Men nu handlar inte tråden om vad du tycker om 740, visserligen är Garaget.org en sida som till stora delar går ut på att hata 740 men ändå... Och lite dumt av dig att tro att jag är avundsjuk, hade jag viljat ha en Saab 95 hade jag köpt en. Jaja, skitsamma, mitt inlägg var också dumt så nu kan vi sluta diskutera...

Skojar du? 740 och Volvo i allmänhet är en gud på den här sidan. Pratar någon skit om den så kommer det genast 10 motinlägg...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 339 Inlägg
2 september 2009
AlvereZ skrev:
Volvo740an skrev:

Kan inte ens räkna hur många träinredningar jag tagit bort och kastat ..

Nä skojar du?? sad ..Varför de?? Inga kvar? ^^

4 637 Inlägg
2 september 2009
Rquired skrev:
EmilHammarlund skrev:
666_Beast skrev:

Men nu handlar inte tråden om vad du tycker om 740, visserligen är Garaget.org en sida som till stora delar går ut på att hata 740 men ändå... Och lite dumt av dig att tro att jag är avundsjuk, hade jag viljat ha en Saab 95 hade jag köpt en. Jaja, skitsamma, mitt inlägg var också dumt så nu kan vi sluta diskutera...

Skojar du? 740 och Volvo i allmänhet är en gud på den här sidan. Pratar någon skit om den så kommer det genast 10 motinlägg...

Finns det någon annan modell än 740 som fått så många trådar som går ut på att hata den modellen om det ens finns någon modell som fått en enda hata tråd.
Och väldigt många trådar blir till hata 740-trådar men jag har inte sett någon tråd som utvecklats till hata Audi A4- tråd för att ta ett exempel.
Senast redigerat av EmilHammarlund (2 september 2009)

1 339 Inlägg
2 september 2009
EmilHammarlund skrev:
Rquired skrev:
EmilHammarlund skrev:

Finns det någon annan modell än 740 som fått så många trådar som går ut på att hata den modellen om det ens finns någon modell som fått en enda hata tråd.
Och väldigt många trådar blir till hata 740-trådar men jag har inte sett någon tråd som utvecklats till hata Audi A4- tråd för att ta ett exempel.

Så sant, eller Bmw 328 tex wink ..Ohh speciellt blåa ja åhh, hata hata roll

Sök