Vaför köpa en ny bil. Borra nya hål för att få 5-bult istället för 4-bult. Spacers är endast tillåtet för tävlingskörning o utställning o är inte tillåtet att köra med på gatan te.x motorvägen. Borra nya hål men se till att inte göra fel.
Vaför köpa en ny bil. Borra nya hål för att få 5-bult istället för 4-bult. Spacers är endast tillåtet för tävlingskörning o utställning o är inte tillåtet att köra med på gatan te.x motorvägen. Borra nya hål men se till att inte göra fel.
klart det är tillåtet men inga plattor utan bultade spacers som bultas i skivan/trumman som sen fälgen bultas på som vanligt t.om. TUV märkta i Tyskland men tänk på spårvidden om du ska besiktiga men dyra cirka 1000-1300 beroende på storleken
Varför ens borra sönder en fälg? E den verkligengen så unik att den inte finns på marknaden? Ibland får man släppa taget om något man tycker om och försöka hitta annat som passar. Borrar du så e det också risk att det inte passar för allt handlar om 1 mm. Jag personligen hade aldrig vågat mig på nåt sån dum idè som att borra.
va de svårt att byta dem.... är de från en s14 eller??
hade tängkt göra samma sak......
Köpte dem från Autralien. Alla fyra, på de främre ingick nya lager. Det är ett rakt av byte. Fram bara montera av gamla och på med nya. Bak återanvänder man original lager. Lite pressa av och pressa på sedan är det klart det med. Allt som allt kanske två timmars arbete. Kostade 4000...inte gratis men nu så sitter de nya breda fälgarna på plats och så är det fem bultar som håller dem på plats istället för bara fyra, bra med tanke på hästar, ban- och strippenkörning
shogun Tack för tipss den tänkte jag på men vet inte från vilken model e den som passar bäst menar bmw modelena
Kan tyvärr inte hjälpa dig med det men antagligen så är det bäst att kolla med bildelsbasen om de har nav hemma från en senare årsmodell där de bytt till 5-bult och jämföra med 4-bultade. Har du tur så räcker det med att byta bara navet. För oss med 200sx kan vi byta mellan S14 och S13 men då måste även fler delar bytas ut (spindelledsarmen fram mm). Jag hade turen att hitta en tillverkare som fixade nya nav i original storlek men med 5 bultar istället för original 4-bultat. Han gör dem i chrome molly så det blir både starkare och lättare än original gjutna. Dessutom så är det enkelt att välja både 4- och 5-bultat om jag någon gång måste köra med original fälg eller liknande
Hur svårt är det att modifera från 4 bult till 5 bult på en e30
Är inte e30 cabbarna 5-bultade? Eller om e36ans nav passar? man borde ju kunna ta naven från dom i så fall. jag har själv fundetat på det för det är ett helvete å hitta snygga fälgar till e30 4-bult. Mitt problem är dock att jag kör en 325ix och då blir det värre eftersom nav med drivning och styrningsfunktion inte finns som 5-bult...