Tycker faktiskt inte det är något fel med förbud mot M/T osv...
Jag tycker trots allt att blackrace ska kunna köras ofta på olika ställen och då får det inte vara ett världsproblem att klara av ekonomiska el. säkerhetsmässiga delen (likt "dragracingens folkrace"). Det roliga är väl ändå att det kommer mycket publik och att det blir ganska rikstäckande (inga enorma pendelavsånd) för folk som vill testa sina bilar och få tidkort på det, samt att det inte är några större kostnader för att vara med eller kolla på.
Går det för fort, vilket det förmodligen gör med bilar med ex. M/T-däck som de flesta har som är lite mer seriösa/begåvade eller har mer $ och har xxx(x?)-hkr så blir det ju svårt att hålla på säkerheten när det blir "extrema" toppfarter och accelerationer, anser inte att dessa arrangemang är till för att gynna folk som ska slå personbästa under 6s (ta inte illa upp men ni förstår vad jag menar) när det är lokala klubbar med kanske 50% helt oefarna funktionärer och ofta inte lika bra kvalitet på banan i t.ex ett industriområde om man jämför med banor för sådana här ändamål... Visst att det är lurigt med bilar som släpper hejdlöst innan mål i 100+km/h med gatdäck, men man får väl hoppas att man känner både sej själv och sin bil så pass väl att man kör med insidan av huvudet när man åker på dessa. Det är väl ändå det som är det roliga att helt plötsligt kan man tävla mot alla på samma villkor på en kortare sträcka än 402m där även lite lågutväxlade, lätta, motorsvagare,"vardagsbilar" bilar kan ha mycket god chans mot "monsterna" som kanske åker släp 4ggr per år för att sedan köras några gånger ett par hundra meter för att sedan lastas och köras på släp hem igen i väntan på nästa gång.
Tack för mej
/Patrik