3204
Sök

B234f Med turbo?

306 Inlägg
3 maj 2006
Trådstartare
#1
Finns det någon som har satt i en B234f motor och sen besiktat den?
Vad gjordes för att få i turbon och allt för att funka och för att det ska gå igenom besiktingen?

Tackas för alla

En motor utan överladdning suger.
www.madracing.se

10 287 Inlägg
3 maj 2006
#2
Besiktat lagligt???

Oh nej....det går inte i kungariket Sverige...

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

306 Inlägg
4 maj 2006
Trådstartare
#3
Men varför ska inte det gå för?

En motor utan överladdning suger.
www.madracing.se

Streetracer
53 Inlägg
4 maj 2006
#4
Bara värdena för avgaserna stämmer.
Fast man får regga den som omgjord bil eller nått i den stilen.
Eller få godkännande av volvo att modellen klarar det m.m
Finns väl många bilar som är turbokonverterade och gått igenom besiktningen lagligt.
Sen bytet av motor har jag ingen koll på, men varför skulle det vara nått problem?!

Mazda 323F DOHC!
Det går som det ska!

306 Inlägg
4 maj 2006
Trådstartare
#5
Ne det finns så många som säger att det är helt omöjligt att det inte alls går!

En motor utan överladdning suger.
www.madracing.se

10 287 Inlägg
5 maj 2006
#6
Läs min sticky. Gissa inte en massa.

/Göran

freddp skrev:
Finns väl många bilar som är turbokonverterade och gått igenom besiktningen lagligt.
Sen bytet av motor har jag ingen koll på, men varför skulle det vara nått problem?!

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

10 287 Inlägg
5 maj 2006
#7
Läs min sticky.

/Göran

Glt16v skrev:
Men varför ska inte det gå för?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

8 Inlägg
13 februari 2007
#8
varför skulle det inte gå när dom sätter volvos 850 t5r motor i gamla 100 till 700 serien ???


10 287 Inlägg
13 februari 2007
#9
Läste du denna först eller frågade du bara?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=6245

Och har du kollat upp deras reg.nummer mot bilregistret så att du verkligen VET att dom har lyckats regga om den med ny motor?
För det snackas till förbannelse om att "jag har lyckats besikta bla bla bla". Men nu är det så att man kan dels ha "tur" och hitta en blind besiktnigsman vilket på intet sätt innebär att det är lagligt, eller man kan pröjsa några tusen för att besiktningsmannen skall bli tillfälligt blind.

Jag är dock inte kategoriskt avvisande - det finns dom som har lyckats fått rätt papper ifyllda. Men då gäller det att veta - inte tro.

/Göran


honda86 skrev:
varför skulle det inte gå när dom sätter volvos 850 t5r motor i gamla 100 till 700 serien ???

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

97 Inlägg
14 februari 2007
#10
Sharky skrev:
Läste du denna först eller frågade du bara?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=6245

Och har du kollat upp deras reg.nummer mot bilregistret så att du verkligen VET att dom har lyckats regga om den med ny motor?
För det snackas till förbannelse om att "jag har lyckats besikta bla bla bla". Men nu är det så att man kan dels ha "tur" och hitta en blind besiktnigsman vilket på intet sätt innebär att det är lagligt, eller man kan pröjsa några tusen för att besiktningsmannen skall bli tillfälligt blind.

Jag är dock inte kategoriskt avvisande - det finns dom som har lyckats fått rätt papper ifyllda. Men då gäller det att veta - inte tro.

/Göran


honda86 skrev:
varför skulle det inte gå när dom sätter volvos 850 t5r motor i gamla 100 till 700 serien ???
Den här GLT 16V är reggad med utbytt motor iaf. Sitter min gamla B204FT i den. wink
http://www.garaget.org/?car=15772



Sök