Hej. Vart får jag tag i kolfiber (karbon) duk som man klistrar på motorhuven? men kvalité vill jag ha det ska inte lossna efter 1år eller så, ska sitta där det sitter efter jag satt fast.
Det är bättre att drapera huven. Klisterfolien är väl okej på interiören (särskilt 3Ms som väl är väldigt likt "the real deal"), men att använda den på huven hade jag inte gjort.
Drapera själv eller låt ett proffs göra det; Sportvagnskonsult, Krille_hlm här på forumet är väldigt duktig på draperingar om du vill ha hjälp.
Det är bättre att drapera huven. Klisterfolien är väl okej på interiören (särskilt 3Ms som väl är väldigt likt "the real deal"), men att använda den på huven hade jag inte gjort.
Drapera själv eller låt ett proffs göra det; Sportvagnskonsult, Krille_hlm här på forumet är väldigt duktig på draperingar om du vill ha hjälp.
vad är drappering? vad kostar det att göra det på en huv?
Finns det ingen äkta kolfiberhuv till bilen? Jag hade ju hellre kört med originalhuven än med en fake kolfiber huv... Fake är riktigt B enligt min åsikt!
Finns det ingen äkta kolfiberhuv till bilen? Jag hade ju hellre kört med originalhuven än med en fake kolfiber huv... Fake är riktigt B enligt min åsikt!
Mvh Kristoffer
Då bör du känna till att 90% av kolfiberhuvarna som säljs innehåller stooor del av glasfiber. Sällan mer än 1-2 lager är kolfiber.
Säljs dock mestadels hos de som har mycket kina-stuff. Att göra en kolfiberhuv i 7-8 kanske 9 lager rent kolfiber kostar bortåt 15-25.000kr marknadspris.
Drapera en plåthuv, eller en glasfiberhuv med kolfiber på, ptja, lika "fejk" båda två om man ska använda det ordet.
Edit: De seriösa skriver på sin hemsida om det rör sig om glasfiberkärna och kolfiberdrapering på sina "kolfiberhuvar", t.ex. speedparts är väldigt noga på detta.