3696
Sök

Hur skaffar man "kwick kwick-ljud" när man larmar på bilen?

128 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
Hej!

Min bror var och köpte en Toyota Supra Singelturbo -93 häromdan.

När man larmar på/låser bilen så låter det "kwick kwick kwick".

Jag bara undrar hur man gör för att få detta ljud i andra bilar också? Finns det att skaffa? Tycker det är ett respektfullt ljud som jag beundrar mycket smile
Hade gärna haft detta ljud i min bil också.

Hälsningar Jens

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
13 september 2009
Man skaffar ett larm kanske?
Ett som har den funktionen förslagsvis.
Senast redigerat av SoL (13 september 2009)

146 Inlägg
13 september 2009
Ja precis som ovanstående, det är nog larmet i sig som har det ljudet.

När larmet slås på så skickas väl tre pulser till signalhornet o då uppstår ljudet.

Vilka larm eller vilken tillverkare som har denna funktionen har jag däremot ingen aning om.

Men håller med dej om att de låter fräckt! smile
Senast redigerat av kingen85 (13 september 2009)

"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......

128 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
kingen85 skrev:
Ja precis som ovanstående, det är nog larmet i sig som har det ljudet.

När larmet slås på så skickas väl tre pulser till signalhornet o då uppstår ljudet.

Vilka larm eller vilken tillverkare som har denna funktionen har jag däremot ingen aning om.

Men håller med dej om att de låter fräckt! smile

Tack för svar! Då vet jag!

Får försöka kolla upp detta om vart man hittar denna typ av larm.
Ingen som vet?

/Jens

Koenigsegg Automotive
481 Inlägg
13 september 2009
mitt carguard till bmwn piper när man låser/öppnar..

1 785 Inlägg
13 september 2009
Jens_940 skrev:
Hej!

Min bror var och köpte en Toyota Supra Singelturbo -93 häromdan.

När man larmar på/låser bilen så låter det "kwick kwick kwick".

Jag bara undrar hur man gör för att få detta ljud i andra bilar också? Finns det att skaffa? Tycker det är ett respektfullt ljud som jag beundrar mycket smile
Hade gärna haft detta ljud i min bil också.

Hälsningar Jens

På t ex Cargard 950S är det ljudet en indikation på att någon av dörrarna inte är ordentligt stängda när man larmar på. Får man samma signal när man larmar av betyder det att larmet har gått under tiden man varit iväg.

Tror ärligt talat du tröttnar på det ljudet varje gång du ska aktivera larmet. Har du knapp ljudet aktivera varje gång du trycker på en knapp på din mobil? Tror inte det.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

508 Inlägg
13 september 2009
Jag tror också att du kommer tröttna på det fåniga pip ljudet när du låser .

Själv så hör jag när när jag låser att centrallåset klickar till och så kan man tiita på blinkerserna att dom blinkar två ggr för låst och en gång för det är upp låst och sedan har jag även att bilen låser sig själv och larmar på om jag skulle glömma smile

Konsult
1 247 Inlägg
13 september 2009
Min bil låter original wink

ljudfantast
1 372 Inlägg
13 september 2009
cg 950S låter precis som jag vill ha det, enda ljudet är när man hör låset och inget mer.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
13 september 2009
Köp en jagga där e det programerbart smile KÖr lite med å lite utan smile

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
13 september 2009
Min bil låter oxå så. Det är astufft ;D
1 blink och pip när man låser
och 2st när man låser upp big_smile
kan fixa video på det sedan ^^

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Nästan nybörjare
145 Inlägg
13 september 2009
Har för mig defas larm är programerbara med bla den funktionen, säkerligen de flesta andra med, kolla instruktionsboken eller ring nån återförsäljare.

Full fart, spar tid.
Lilla projektet dådå... http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=41732

2 911 Inlägg
13 september 2009
Relä på centrallåsmotorn som slår till en elektronisk mojäng som spelar upp ett ljud ur en speaker.

Du kan nog få allt ifrån kwick-kwick till rap-rap och rejäla brakskitar.

Finns säkerligen som byggsats på endera conrad.se eller elfa.se , om inte annat kika på annonserna på elektronikforumet.
En sån löder du ihop på en knapp timme om du är amatör.

35 Inlägg
27 november 2009
man kan ju även fixa ett fejk larm;)  genom att fästa en billig siren från biltema i grillen, och dra två kablar in genom coupé värmar hålet och leta reda på c-lås kablarna på passagerar sidan och koppla ihop dem sen har man ljud antingen när man låser upp eller låser! mycke enklare en något larm! cool

Diamond
540 Inlägg
27 november 2009
så nerjobbat att ens höra folk pipa med sina bilar.... skulle skämmas om det fanns på min bil..

I'm Rick James Bitch!

Lund-gren
27 november 2009
_staffe skrev:
man kan ju även fixa ett fejk larm;)  genom att fästa en billig siren från biltema i grillen, och dra två kablar in genom coupé värmar hålet och leta reda på c-lås kablarna på passagerar sidan och koppla ihop dem sen har man ljud antingen när man låser upp eller låser! mycke enklare en något larm! cool

Jeppjepp ungefär så jag från biltema tillsammans med volvo carguard II, 113 db i motorrummet när man låser och låser upp cool låter dock inte så vansigt högt när huven är stängd men öppen då jäklar tjuter de big_smile Men har då inte tröttnat på de, tycker de låter rätt häftigt, men man kan ju få endel blickar ibland tongue
Senast redigerat av Lund-gren (27 november 2009)

3 120 Inlägg
27 november 2009
ogSaab 9-3 tutar till med larmet om man trycker på låsknappen två ggr (säkerhetslåsning) smile

Xenoholic
2 559 Inlägg
27 november 2009
viccoA skrev:
ogSaab 9-3 tutar till med larmet om man trycker på låsknappen två ggr (säkerhetslåsning) smile

Progamerbart hur länge det ska tuta med cool
Så man behöver ju inte köpa en Jagga i alla fall, som JaggaChafen tyckte big_smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
27 november 2009
ett relä mellan blinkers och tuta burde väll fixa biffen eller?

Svenska Subaru Imprezaklubben...

Pulare
248 Inlägg
27 november 2009
Ubbe83 skrev:
ett relä mellan blinkers och tuta burde väll fixa biffen eller?

Då skulle det ju tuta till varje gång du använde blinkersen?

Sök