Måste säga att det diskuteras en del intressanta saker i den här tråden! Kul att läsa allas uppfattningar om hur allt har gått till...
Ang. avspärrningen vid rondellen!Jag stod vid rondellen som "vakt" ett par timmar runt lunch. Dom enda jag stoppade från att köra in var dom som bara skulle förbi området in mot stan (vägen var avstängd efter järnvägen). Alla andra som stannade frågade jag var dom skulle... Skulle dom till träffen, macken, peugot eller nåt annat ställe så fick dom självklart köra in. Jag tror därför inte att det var nåt problem med att ha vägen avstängd samt att ha en vakt vid rondellen? Jag förklarade även att om dom bara ville kika på träffen och inte skulle ställa ut så kunde dom parkera till vänster, mittemot träffområdet. Jag tror det var bra att vägen var avstängd, då blir det mindre trafik mellan parkeringen och utställningsområdet...
Angående avgiften!Sen håller jag helt klart med om att det
MÅSTE vara tydligare info från början om vad som gällde ang. dom 80:- man
uppmanades att betala. Har full förståelse att Hasse kanske behöver få in pengar för att få träffen att gå runt? Men det är HELT fel att skriva "gratis för alla" om det nu inte är det. Skriv då hellre att det kostar 80:- om du vill ställa ut bilen. Jag tror inte folk har nåt emot att betala en summa för att få ställa ut sin bil på en sådan här träff? Men då lär han inte få dit "bilar oavsett skick", då ställer bara dom vanliga bilarna ut som brukar åka runt på träffar m.m.
Om det nu bara är dom som vill få bilen bedömd av domare som ska betala 80:- så ska alla få det frågan när man kör in!Annars tycker jag jag det blev en riktigt kul träff med massor av fina bilar att kika på under dagen
Klockrent oxå med de övriga aktiviteterna! Mer sånt på träffarna
Bedömningen tycker jag oxå blev en aning konstig med resultaten... Några exempel:
Robbans bubbla, han har vunnit bästa lack över mig flera gånger på träffar tidigare... Nu kom han inte ens på top10!
Klarbys golf, han ska med över till finland och representera Sverige i NTA om två veckor för bästa inredning... Nu kom han inte ens på top10! Nåt måste vara fel??? Även lacken som han har är en klass för sig, även om det inte finns motiv m.m.
Sen såklart tjejklassen, där ska ju tjejjen självklart äga bilen... Inte bara behöva sitta med som passagerare! Vet att fru Kruse sa det till många personer att hon inte skulle vara med där, men domarna ville något annat??
Finns garanterat mera angående bedömningen som jag tyckte var en aning konstig, kommer bara inte på allt här.
Jag hoppas att det blir många fler träffar nästa år som håller det här stuket med allt runt omkring... MEN bättre information från början, inget fuffens angående saker!
MVH Mattias