3343
Sök

hallo, vad hände mer er när lågkonjunkturen kom, själv blev det dåligt med jobb å är nu tjänsteledig

Snickarjävel
554 Inlägg
24 september 2009
Jobb ?????
Där e ju hur mkt som helst.
Hade jag velat kunde jag jobbat 30 tim om dagen tongue

Skämtåsido det är dom rätta kontakterna som ger en jobb.

arbetsförmedlingen kan ju hoppa och skita med sina garantier hit o garantier dit.

Ring runt överallt så ska du se att du är behövd wink

1 024 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
arbetsförmedlingen suger ja, hoppas jag hittar den kontakten snart då ..

...
171 Inlägg
24 september 2009
Rand skrev:

Ams kan ju tyvärr inte trolla fram ett jobb åt en. Är ju fortfarande ditt eget ansvar att leta och försöka hitta ett jobb, det dem gör är ju mer att pusha på dej. Och som jag sa innan de flesta jobben på ams är ju typ chefsjobb och liknande. Men efter 3månader i ams förfogande så kommer du ju iaf med i UGA så får du iaf 2500 extra i månaden.

MVH

Delta_Rebel
24 september 2009
Har sagt upp mej frivilligt från mitt jobb och tycker det är hur gött som helst med långsemester,jobba hinner man sen ändå:cool:

The Listener
279 Inlägg
24 september 2009
MrPersson skrev:
Har sagt upp mej frivilligt från mitt jobb och tycker det är hur gött som helst med långsemester,jobba hinner man sen ändå:cool:

Haha! Njutare!

1 024 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
vissa har räkningar också annat som ska betalas,

Os Difuntos
1 822 Inlägg
24 september 2009
Mcdonalds

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

1 489 Inlägg
24 september 2009
Diskuterade det på jobbet idag, nån som vet när själva lågkonjukturen startade, var ju ett par år sedan nu? Hade vilda samtal om det idag på fikat big_smile

• Även den starka måste ta i när han skiter

1 024 Inlägg
25 september 2009
Trådstartare
MarcusL skrev:
Diskuterade det på jobbet idag, nån som vet när själva lågkonjukturen startade, var ju ett par år sedan nu? Hade vilda samtal om det idag på fikat big_smile

hehe där ser man, ibland blir det mycket snack om detta samtalsämnet!

Race For Fun!
379 Inlägg
25 september 2009
Zizou skrev:
Rand skrev:

Ams kan ju tyvärr inte trolla fram ett jobb åt en. Är ju fortfarande ditt eget ansvar att leta och försöka hitta ett jobb, det dem gör är ju mer att pusha på dej. Och som jag sa innan de flesta jobben på ams är ju typ chefsjobb och liknande. Men efter 3månader i ams förfogande så kommer du ju iaf med i UGA så får du iaf 2500 extra i månaden.

MVH

"UGA" står det möjligtvis för ungdomsgarantin som arbetsmedlingen börja prata om nu när man gått hemma i 3 månader? 2500kr är det som man får mer i månaden om man är ute på praktik eller är jag helt ute och reser nu??? Berätta gärna mer då detta verkade intressant smile

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

Pan
25 september 2009
Har haft lite tur. Har inte varit arbetslös mer än max 3 veckor totalt sen jag slutade gymnasiet 3 år sedan. Har nu fast anställning på Bosh Thermoteknik aka IVT. Kommer dock gå ner från 2 skift till endast dag. Då det inte blev någon vidare högsäsong :S Men jag sitter inte i skiten än så länge. Men blir jag av med detta så blir det inte kul sad

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
25 september 2009
Jag är utlärd Målarlärling, fast efter lågkonjunkturen så kom jag in som timvikare inom VÅRDEN å jag älskar faktiskt detta jobbet!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

...
171 Inlägg
25 september 2009
race skrev:
Zizou skrev:
Rand skrev:

MVH

"UGA" står det möjligtvis för ungdomsgarantin som arbetsmedlingen börja prata om nu när man gått hemma i 3 månader? 2500kr är det som man får mer i månaden om man är ute på praktik eller är jag helt ute och reser nu??? Berätta gärna mer då detta verkade intressant smile

Japp, det är UGA. Har ingen aning om hur det är med praktik faktiskt, då jag själv inte har det eller känner någon som har det smile Du får gå och fråga dem!

MVH

4 005 Inlägg
25 september 2009
edit: sudda sudda sudda, sudda hela dan.
Senast redigerat av linuslinje (25 september 2009)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
25 september 2009
Zizou skrev:
race skrev:
Zizou skrev:

MVH

Japp, det är UGA. Har ingen aning om hur det är med praktik faktiskt, då jag själv inte har det eller känner någon som har det smile Du får gå och fråga dem!

MVH

Jag fick då inte ett öre mer när jag blev utkastad från a-kassan och intvingad i (S)UGA.

Jag hade jobbat nästan exakt på dan (+/- en vecka) två år på Haki AB och tillverkat byggnadsställningar när jag blev arbetslös *två dagar innan julafton -08!*, tack för den julklappen...

Iaf så fick jag ju a-kassa och efter tre månader blev jag intvingad i UGA eftersom jag är under 25 år och då fick jag inte mer i "aktivitetsstöd" än jag hade i a-kassa och dessutom så började ett rent helvete med att få pengarna ifrån FK så nu sitter jag med tre eller fyra betalningsanmärkningar som jag inte hade haft om dom hade skött sina affärer som dom skulle.

Men nej då, jag är inte bitter.....

PS. Någon som söker en certifierad ställningsbyggare utan erfarenhet och med lite svetskunskaper ??  tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Körv
3 535 Inlägg
25 september 2009
Rand skrev:
va bra! det är ett jobb jag aldrig skulle kunna ha, jag vill gå runt röra på mig inte bara sitta still å köra typ : )

Hörredu du.. Då ska du prova att jobba som Distrubitonsförare. Där sitter du fan inte still kan jag lova.

Och jag kan säga som så att AMS hjälpte mig med C-kortet. Och E-kortet ska jag få snart också. Så kasta inte skit på dom förräns du provat.

Truckdriving Man

41 Inlägg
25 september 2009
Märker att ingen har nämnt yrket Väktare, ett tips till er som inte riktigt vet vad ni ska söka.
Utbildning bekostar Bevakningsföretaget du söker till om dom vill ha dig.

Jag visste inte vad jag skulle göra efter lumpen så jag skaffade ett sommarjobb och när sommaren var över blev jag tipsad att söka till ett stort bevakningsföretag, och nu snart 5 år senare är jag fortfarande anställd på heltid och har fast anställning.
Vi har inte blivit ett dugg påverkade av finanskrisen faktiskt, jobben bara ökar smile

En liten tanke.....
Senast redigerat av JonasHelander (25 september 2009)

221 Inlägg
25 september 2009
FireTraXX skrev:
Rand skrev:
problem när man inte har lastbilskort då big_smile kostar en helvetes massa att ta kortet va 60 tusen ?

Kostar inte mycket mer än att ta B-kort om man är en hyfsad förare och lätt för att förstå det som krävs för C.
decib3L skrev:
*viftar med C-kortet*

Tjänsten är tillsatt redan. smile

Kostar ju visst något mer än B då du har 140 timmar av någon skit som du måste göra nuförtiden. Är inte insatt vad det kostar men hört siffra om 20 tusen för det bara.

Körv
3 535 Inlägg
25 september 2009
Yrkeskompetensen du pratar om kanske?

Truckdriving Man

OEM <3
6 957 Inlägg
25 september 2009
Förbannade lågkonjuktur!

Det var varsel (jag var ej drabbad) men det vände. Dom som blev varslade är tillbaka.

Vi hinner ju inte med på jobbet tongue Dom har satt in kvällsskiftet som jag jobbar med igen, gött big_smile
Många avdelningar får extra skift insatta på jobbet, 4 nyaanställda i fabriken och dom söker
2 st till kontoret.

Vi har sålt 10% mer iår jämtemot förra året och då var det rekordår.

Så jag gnäller inte, inte än iaf.

MVh

OEM <3

Sök