arbetsförmedlingen suger ja, hoppas jag hittar den kontakten snart då ..
Ams kan ju tyvärr inte trolla fram ett jobb åt en. Är ju fortfarande ditt eget ansvar att leta och försöka hitta ett jobb, det dem gör är ju mer att pusha på dej. Och som jag sa innan de flesta jobben på ams är ju typ chefsjobb och liknande. Men efter 3månader i ams förfogande så kommer du ju iaf med i UGA så får du iaf 2500 extra i månaden.
Ams kan ju tyvärr inte trolla fram ett jobb åt en. Är ju fortfarande ditt eget ansvar att leta och försöka hitta ett jobb, det dem gör är ju mer att pusha på dej. Och som jag sa innan de flesta jobben på ams är ju typ chefsjobb och liknande. Men efter 3månader i ams förfogande så kommer du ju iaf med i UGA så får du iaf 2500 extra i månaden.
MVH
"UGA" står det möjligtvis för ungdomsgarantin som arbetsmedlingen börja prata om nu när man gått hemma i 3 månader? 2500kr är det som man får mer i månaden om man är ute på praktik eller är jag helt ute och reser nu??? Berätta gärna mer då detta verkade intressant
Har haft lite tur. Har inte varit arbetslös mer än max 3 veckor totalt sen jag slutade gymnasiet 3 år sedan. Har nu fast anställning på Bosh Thermoteknik aka IVT. Kommer dock gå ner från 2 skift till endast dag. Då det inte blev någon vidare högsäsong :S Men jag sitter inte i skiten än så länge. Men blir jag av med detta så blir det inte kul
MVH
"UGA" står det möjligtvis för ungdomsgarantin som arbetsmedlingen börja prata om nu när man gått hemma i 3 månader? 2500kr är det som man får mer i månaden om man är ute på praktik eller är jag helt ute och reser nu??? Berätta gärna mer då detta verkade intressant
Japp, det är UGA. Har ingen aning om hur det är med praktik faktiskt, då jag själv inte har det eller känner någon som har det Du får gå och fråga dem!
MVH
Japp, det är UGA. Har ingen aning om hur det är med praktik faktiskt, då jag själv inte har det eller känner någon som har det Du får gå och fråga dem!
MVH
Jag fick då inte ett öre mer när jag blev utkastad från a-kassan och intvingad i (S)UGA.
Jag hade jobbat nästan exakt på dan (+/- en vecka) två år på Haki AB och tillverkat byggnadsställningar när jag blev arbetslös *två dagar innan julafton -08!*, tack för den julklappen...
Iaf så fick jag ju a-kassa och efter tre månader blev jag intvingad i UGA eftersom jag är under 25 år och då fick jag inte mer i "aktivitetsstöd" än jag hade i a-kassa och dessutom så började ett rent helvete med att få pengarna ifrån FK så nu sitter jag med tre eller fyra betalningsanmärkningar som jag inte hade haft om dom hade skött sina affärer som dom skulle.
Men nej då, jag är inte bitter.....
PS. Någon som söker en certifierad ställningsbyggare utan erfarenhet och med lite svetskunskaper ??
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Märker att ingen har nämnt yrket Väktare, ett tips till er som inte riktigt vet vad ni ska söka. Utbildning bekostar Bevakningsföretaget du söker till om dom vill ha dig.
Jag visste inte vad jag skulle göra efter lumpen så jag skaffade ett sommarjobb och när sommaren var över blev jag tipsad att söka till ett stort bevakningsföretag, och nu snart 5 år senare är jag fortfarande anställd på heltid och har fast anställning. Vi har inte blivit ett dugg påverkade av finanskrisen faktiskt, jobben bara ökar
En liten tanke.....
Senast redigerat av JonasHelander (25 september 2009)
problem när man inte har lastbilskort då kostar en helvetes massa att ta kortet va 60 tusen ?
Kostar inte mycket mer än att ta B-kort om man är en hyfsad förare och lätt för att förstå det som krävs för C.
decib3L skrev:
*viftar med C-kortet*
Tjänsten är tillsatt redan.
Kostar ju visst något mer än B då du har 140 timmar av någon skit som du måste göra nuförtiden. Är inte insatt vad det kostar men hört siffra om 20 tusen för det bara.
Det var varsel (jag var ej drabbad) men det vände. Dom som blev varslade är tillbaka.
Vi hinner ju inte med på jobbet Dom har satt in kvällsskiftet som jag jobbar med igen, gött Många avdelningar får extra skift insatta på jobbet, 4 nyaanställda i fabriken och dom söker 2 st till kontoret.
Vi har sålt 10% mer iår jämtemot förra året och då var det rekordår.