3505
Sök

''Ap-mannen i USA''. Bra metod mot fartkameror?

4 001 Inlägg
27 september 2009
Ni läste nog inte hela
3 § Den som uppsåtligen bryter mot 2 § skall dömas till böter eller fängelse i högst sex månader. Lag (1998:1622).
Senast redigerat av kolvas (27 september 2009)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

128 Inlägg
28 september 2009
laservarnarn gömmer man ju på 1 sek. sist satte fjällan sig på den när vi blev stoppade:) Annars är det väll lättast att köra utan/ med andra skyltar. Då kan dom ju omöjligen identifiera dig. Ja vet dock inte va de kostar att köra med skymda skyltar.

Burn IF performance

Forummoderator
9 299 Inlägg
28 september 2009
Vad stökigt allt är. Det är jobbigt att köra bil med alla grejer man ska tänka på.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Man kan ju backa big_smile ... fan... regplåt i bak också... de har tänkt på allt yikes

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

27 Inlägg
28 september 2009
Varför inte göra skylten hängande? Så att när de går hårt blåser den bakåt så den inte syns? ;D Och sen om de är så att föraren får böta i sverige då kan man ju åka runt med hjälm och sånt där visir som man inte ser personen de gäller. Va ska dom klaga på då för att man vill vara säker i traffiken och använda hjälm ? big_smile

164 Inlägg
28 september 2009
caromania skrev:
Vad stökigt allt är. Det är jobbigt att köra bil med alla grejer man ska tänka på.

Nejdå, det är inte alls stökigt. Det gäller bara att veta var man kan köra fort. Min GPS meddelar i god tid när vi närmar oss en fartkamera, då saktar man ner till hastighetsgränsen och glider snyggt igenom utan problem.

Sen kan man stå på lite när det passar bättre...smile

http://www.bimmerforum.se/ - Det demokratiska BMW-forumet - nu öppet för gäster!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=160650

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
28 september 2009
Går dom efter körkortsbilden då eller om dom ska identifera föraren? Tänkte mest eftersom att jag kör på den lappen jag fick fortfarande medans jag väntar på C kort

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

379 Inlägg
29 september 2009
Groban skrev:
Skaffa en laservarnare istället..Vill då fan inte möta nån idiot med apmask på vägarna som inte ser ett skit!!

'
AHHAHAHAHA

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

379 Inlägg
29 september 2009
de kvittar va man har för mask böten ska betalas hur som helst ????

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

1 915 Inlägg
29 september 2009
Den ska körde måste kunna identifieras först, ser de inte vem det är på kortet så blir de inga böter.
De kan inte kräva bilägaren att betala böter för nåt någon annan kan ha gjort...

Deutsch-style skrev:
de kvittar va man har för mask böten ska betalas hur som helst ????
Senast redigerat av larsson.m (29 september 2009)

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
29 september 2009
Polisen kan fråga ägaren vem som kört bilen, men eftersom det finns en lag som säger att man inte är tvungen att ange någon så kan man bara hänvisa till det och säga hejdå. smile
Man kan t.om säga rakt ut att man vet exakt vem som körde, men att man enligt lag inte behöver berätta det för dom, och då kan dom inte göra ett skit. smile

308 Inlägg
29 september 2009
Tänk om det finns en snubbe därute då som verkligen ser ut som en apa på riktigt...fan va böter han måste få..

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
29 september 2009
Gångjärn som infästning av skylten?
Jag har inte hittat vad det skulle strida mot. smile

335 Inlägg
29 september 2009
sirmiro skrev:

när ja hade min regskylt där nere som på bilderna så blev ja stoppad 2 gånger, första gången sa dom att den va för lätt att plocka ner och att kattstryparna skymde bokstäverna och andra gången trodde dom att den kunde fällas upp... så här 4 mil om dig verkar dom vara noga iaf smile

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
29 september 2009
laggey skrev:
sirmiro skrev:

när ja hade min regskylt där nere som på bilderna så blev ja stoppad 2 gånger, första gången sa dom att den va för lätt att plocka ner och att kattstryparna skymde bokstäverna och andra gången trodde dom att den kunde fällas upp... så här 4 mil om dig verkar dom vara noga iaf smile

Stripes förstår jag om de klagar på. Men det jag hittat i lagtexten så ska den vara synlig rakt framifrån på x antal meter när bilen är stillastående. Om man då har bra gångjärn som inte kan lossna så har inte jag hittat vilken lag det bryter.
Sen att polisen blir irriterade att man kan slå dem på fingrarna är något vi får stå ut med. wink

308 Inlägg
29 september 2009
Förberedelse till brott? Man behöver inte faktiskt göra ett brott för att få skit för det..

Vi lever i en orättvis värld..
560 Inlägg
29 september 2009
Kör lagligt istället? Fartkamerorna sitter inte på så överdrivet många ställen och de sitter ju inte där för att jävlas med folk i trafiken utan de sitter endast på olycksdrabbade sträckor.

Och ni som tar ner solskyddet, ni är ju livsfarliga i trafiken!

Even fools they say, can find a way out of the dark.

4 001 Inlägg
29 september 2009
Reeplayed skrev:
Kör lagligt istället? Fartkamerorna sitter inte på så överdrivet många ställen och de sitter ju inte där för att jävlas med folk i trafiken utan de sitter endast på olycksdrabbade sträckor.

Och ni som tar ner solskyddet, ni är ju livsfarliga i trafiken!

HAHA, du som är ifrån Karlskrona skulle köra E22 mot Kalmar så ser du att fartkamerorna står knappast där det varit allvarliga olyckor.
Finns det några i Brömsebro? NÄ
Finns det mitt inne i Jämjö? Ja
Mitt inne i Bergkvara? JA
I Bröms? NÄ

Vart har dödsolyckorna varit? Brömsebro & Bröms och utanför Jämjö, efter fartkamerorna...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 915 Inlägg
29 september 2009
lol lol

YipYip skrev:
Tänk om det finns en snubbe därute då som verkligen ser ut som en apa på riktigt...fan va böter han måste få..

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

181 Inlägg
29 september 2009
alla bara tjatar om olika saker.. bygg en grej som trycker ner eller upp skylten så den inte syns.. och sen efter kameran bara trycka tillbaks den med en knapp.. måste ju gå att bygga!

sen till solskyddet.. kapa en bit i mitten av de sätt in en plexiskiva och tona den så ser ni men dom ser itne dig.. hur svårt kan de vara? de måste ju vara den bästa varianten?  smile

lycka till med alla brott ni ska begå i trafiken, Lagbrytare! köra för fort! ne fy bövelen!! smile

Sök