3171
Sök

Byte av BOSE-Stereo i Audi a4 S-Line 07

6 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
Hej, jag undrar hur man tar bort orginal BOSE-Stereon i min bil. Måste man ha orginal verktyg? Eller kan man göra egna? Skriv gärna länk också på vart man kan köpa verktyg isåfall.

MVH Robban

573 Inlägg
27 september 2009
är det inte ett helvete att byta sådan med tanke på inbyggda steg osv, kör inte BOSE med optiska kablar oxå?

Ring en Audi verkstad och fråga hur det är men har för mig att det inte är lätt att byta.

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

ljudfantast
1 372 Inlägg
28 september 2009
spelar inte bosen bra? hört att s-linepaket innehåller bra med ljud.

Gladen Audio
2 388 Inlägg
28 september 2009
Miramithe skrev:
är det inte ett helvete att byta sådan med tanke på inbyggda steg osv, kör inte BOSE med optiska kablar oxå?

Ring en Audi verkstad och fråga hur det är men har för mig att det inte är lätt att byta.

Jag håller med, ring audi först o kolla så det ens går. vet att när det skulle kopplas in en Dension Ice-link eller va dem heter sån Ipod/hårddisk-lösning i en ny A6 så blev det SM i felkoder som fick nollas på audi.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

6 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
Tänkte byta till http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=428653 om det är till någon större hjälp? Har läst att man måste köpa olika adaptrar så att det ska kunna fungera eftersom BOSE kör med steg till varje högtalare har jag för mig.
Det är inge fel på ljudet och det ska jag absolut inte röra. men känns ju väldigt sniket att köra med cd spelare, när jag vill kunna ha  navigator, dvd, mp3,ipod uttag.
Det är därför jag vill byta. Vet någon vart man köper verktyg till så man får bort orginal BOSE stereon? Skriv gärna en länk då. Vet också att det kommer vara mycket pill men det har jag räknat med.

MVH:Robban

2 751 Inlägg
28 september 2009
Köp hellre en original Audi Navi RNS-E som har ingång för ipod och SD kord, kostar inte mycket mer än den du visade, plus att den kommer passa in i interiören. Stereon får du ut genom att använda specialverktyg, går att köpa på Audi/VW, kostar inte så mycket.

http://www.blocket.se/stockholm/Rea_Aud … 22&w=3

Who Djaa bless no man curse

6 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
Okej, jag betalar 5000kr för min och det är skillnad. och tycker ändå kenwooden är snyggare, men vet ej om hålet blir större än vad skärmen. Men går ju alltid att lösa smile

2 751 Inlägg
29 september 2009
Roberto_C skrev:
Okej, jag betalar 5000kr för min och det är skillnad. och tycker ändå kenwooden är snyggare, men vet ej om hålet blir större än vad skärmen. Men går ju alltid att lösa smile

Okej, för länken visade 9xxxkr, så jag förmodade att det var den.

Personligen så tycker jag att eftermarknads HU är snyggare i sig, men jag har inte sett någon som passar bättre in än original. Plus att man får en jäkla massa funktioner i audis RNS-E, massa inställningar utöver Musiken. Den nya mjukvaran i RNS-E är sjukt bra. Men som sagt vill man inte lägga ut 10k så funkar ju kenwooden utmärkt. Men de brukar se lite billigt ut med eftermarknads HU..

OBS, regga dig på Audizine, där har du allt precis allt du behöver veta om olika audi modeller.
Senast redigerat av DasAuto (29 september 2009)

Who Djaa bless no man curse

Sök