3609
Sök

Har Polisen någon skruv lös? Kan dom bete sig hur som helst?

831 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
Var ute och åkte lite nyss och noterade att jag hade en polis en bit efter. Jag körde lagligt (som jag brukar smile ) och lite längre fram svängde jag av. Ser att Polisen väntar in mötande trafik och gör sedan en sväng in på samma väg som mig. Jag håller 90 och Polisen ökar markant och ligger helt plötsigt tätt tätt bakom mig. Jaha tänker jag och vet att jag inte gjort ett skit och bara väntar på att han ska signalera åt mig för något.

Vägen minskar till 70km/h och sedan till 50km/h. Jag håller hastigheten till punkt och pricka. Sen börjar han blinka med helljusen. Äntligen tänker jag, nu vill jag veta va fan idioten vill som stressar så inåt HELVETE! Men grisen bara kör om över heldraget och hela skiten på 50-väg och försvinner lite halvsnabbt.

Alltså, någonstans i bakhuvudet har jag för mig att Polisen får köra snabbt utan blåljus och bla bla bla. Säkert bryta alla regler dom mesta trafikregler som finns. Men fan någon jävla måtta får det väl vara? Dom kan ju köra hur fan som helst! Några gånger har jag sett dom åka rätt ut genom korsningar utan blåljus eller något också. Jävla vansinne!

Jag hade god lust att åka efter och fråga varför han ligger så tätt bakom? Det kom ytterst få bilar på 90-vägen och där hade han också haft chansen att köra om om han nu hade så jävla bråttom.

Min respekt för Polisen börjar fan tryta. Var likadant för någon månad sedan att en polisbil ligger tätt bakom.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
1 oktober 2009
Han kanske fick ett larm och var tvungen fara?

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Bärs!
3 456 Inlägg
1 oktober 2009
The_Mechanic skrev:
Han kanske fick ett larm och var tvungen fara?

Precis min tanke...

Garaget.org peakade 2008.

DFFL
9 020 Inlägg
1 oktober 2009
Sluta gnälla.
Ifall du inte har polisradio så vet du inte vad anledningen till det kan ha varit.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

831 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
Men sätt på blåljusen då?

Jag behöver ingen polisradio. Tycker man ska känna sig trygg på vägen oavsett!

FireTraXX:
Säger en av garagets grinigaste användare.

EDIT: Ja att han hade bråttom är väl ganska uppenbart....
Senast redigerat av CrilleD (1 oktober 2009)

DFFL
9 020 Inlägg
1 oktober 2009
CrilleD skrev:
Men sätt på blåljusen då?

Jag behöver ingen polisradio. Tycker man ska känna sig trygg på vägen oavsett!

EDIT: Ja att han hade bråttom är väl ganska uppenbart....

De behöver varken blåljus eller sirener för att få åka på utryckning.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Volvofreak
356 Inlägg
1 oktober 2009
Suck

// Andreas
S40N T5-04

831 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
Nej och som jag skrev hade jag det någonstans i bakhuvudet. Men jag tycker inte det ger dom rätten att köra hur som helst.

1 062 Inlägg
1 oktober 2009
Kan komma olika bud snabbt på polisradion.  Därav denna ibland skumma/ryckiga körning.....

"You Go, we go!"

831 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
Enda vettiga svaret hittills.

Jag förstår men jag tycker ändå inte det är okey att köra hur som helst.

TLO skrev:
Kan komma olika bud snabbt på polisradion.  Därav denna ibland skumma/ryckiga körning.....

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
1 oktober 2009
CrilleD skrev:
Enda vettiga svaret hittills.

Jag förstår men jag tycker ändå inte det är okey att köra hur som helst.

TLO skrev:

Jag förstår men tycker ändå inte de är okey att gnälla hur som helst.

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

280 Inlägg
1 oktober 2009
Men han borde ändå sätta på ljusen om han nu måste iväg snabbt?... Hur ska man veta om dom har en utryckning om dom inte sätter på ljuset, säger inte mycket om han ligger och nosar en i röven.

DFFL
9 020 Inlägg
1 oktober 2009
Jävla tjat om polisen hela tiden på alla förbannade småbarn.
De gör precis så som de tycker är lämpligt.

Håller du inte med?
RING TILL POLISEN OCH BERÄTTA DET!

Så kan de idiotförklara er så slipper vi som faktiskt tycker att polisen är bra försöka göra det.

Russel Crowe, Gladiator.

831 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
Ofta du tycker polisen gör ett bra jobb Firetraax. Du gnäller ju om allt mellan himmel och jord. Moraltant nummer ett.

123 Inlägg
1 oktober 2009
FireTraXX skrev:
Jävla tjat om polisen hela tiden på alla förbannade småbarn.
De gör precis så som de tycker är lämpligt.

Håller du inte med?
RING TILL POLISEN OCH BERÄTTA DET!

Så kan de idiotförklara er så slipper vi som faktiskt tycker att polisen är bra försöka göra det.

det är nog nån som inte fått sig på länge

2 982 Inlägg
1 oktober 2009
Ring till polisen och fråga, detta är ju helt ointressant för oss garaget ppl. Vi alla vet att polisen gör som de vill. Detta är inget nytt

552 Inlägg
1 oktober 2009
Dom kollade väll upp din bil och kanske ville se närmare på skatte-märket? smile och sen fick ett larm

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
1 oktober 2009
CrilleD skrev:
Var ute och åkte lite nyss och noterade att jag hade en polis en bit efter. Jag körde lagligt (som jag brukar smile ) och lite längre fram svängde jag av. Ser att Polisen väntar in mötande trafik och gör sedan en sväng in på samma väg som mig. Jag håller 90 och Polisen ökar markant och ligger helt plötsigt tätt tätt bakom mig. Jaha tänker jag och vet att jag inte gjort ett skit och bara väntar på att han ska signalera åt mig för något.

Vägen minskar till 70km/h och sedan till 50km/h. Jag håller hastigheten till punkt och pricka. Sen börjar han blinka med helljusen. Äntligen tänker jag, nu vill jag veta va fan idioten vill som stressar så inåt HELVETE! Men grisen bara kör om över heldraget och hela skiten på 50-väg och försvinner lite halvsnabbt.

Alltså, någonstans i bakhuvudet har jag för mig att Polisen får köra snabbt utan blåljus och bla bla bla. Säkert bryta alla regler dom mesta trafikregler som finns. Men fan någon jävla måtta får det väl vara? Dom kan ju köra hur fan som helst! Några gånger har jag sett dom åka rätt ut genom korsningar utan blåljus eller något också. Jävla vansinne!

Jag hade god lust att åka efter och fråga varför han ligger så tätt bakom? Det kom ytterst få bilar på 90-vägen och där hade han också haft chansen att köra om om han nu hade så jävla bråttom.

Min respekt för Polisen börjar fan tryta. Var likadant för någon månad sedan att en polisbil ligger tätt bakom.

Du säger själv att du "brukar köra laglig" med en fånig smiley bakom, varför grinar du? Hade det varit så att dom hade knackat dina framtänder för att dom hade tråkigt, då hade jag sympatiserat med dig, men nu? Dom gjorde inget!

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
1 oktober 2009
Det finns rötägg inom alla kategorier, man kan knappast påstå att alla poliser kör som idioter...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

782 Inlägg
1 oktober 2009
polisen gör precis det dom anser vara lämpligt att göra.. Dom kommer undan med vad som helst,,, Tycker det är jättefint att ha poliser,, men hatar att få böter för tex kört utan bälte,, det kostar idag 1500 spänn,frågar mig vad som blir bättre av att staten får 1500 av mig??? Vem skadade jag av att köra utan bälte??? Sånt retar mig!!
Kapade din tråd lite sorry,, antagligen kollade han upp din bil när han fick svar drog han säkert bara iväg.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..

Sök