2900
Sök

Växelpedalen har dött!?!

2 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
Hej!

Startade bilen efter plugget idag och märkte att växelpedalen saknade "motstånd" när jag tröck ner den som den vanligtvis har...

Det har även droppat någon vätska ovanför växelpedalen..

Pedalen är alltså helt slapp och jag kan inte växla när jag trycker ner den, vad kan vara fel?

Tacksam för svar

mvh

57 Inlägg
7 oktober 2009
Antar att du menar Kopplings-pedalen, om den ramlar ner i botten så att säga så har du troligen; 1' kopplings vajern av. 2' om det är en hydraulisk koppling så har den troligen sprunget läck nån stans, kanske kopplings cylindern som har rasat

* Nothing Beats Cubic Inches *

Gréve
497 Inlägg
7 oktober 2009
ja på din bil är kopplingen troligtvis styrd av vätska, troligen samma som bromsvätskan MEN det är inte från samma behållare om dom har varit smarta när dom ritade bilen

så det är troligtvis en kopplingscylinder som har stuckit, antingen vid pedalen som du beskriver det, annars nere vid sprängkåpan vid motorn, kan även vara någon koppling mellan rör och kopplingscylindern.

det är iallafall vad de låter som tongue

2 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
Okok, jo det är hydraulisk koppling.. Låter alldelles för komplicerat, så får bli att ringa verkstan imorn då! :p

Positivt överraskad på dessa snabba svar, Tack så mycket!

Reservdansk
6 271 Inlägg
7 oktober 2009
Been there, done that. wink
Inga svåra eller jobbiga grejer egentligen. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Gréve
497 Inlägg
7 oktober 2009
borde inte vara så snordyrt då det är hyffsat enkelt om man har lite vana inne.. går ganska snabbt smile

Sök