3497
Sök

Toning av rutor.

Bigge
18 maj 2006
Läs Ovanstående!!!

The one and only
1 091 Inlägg
18 maj 2006
bornsinner skrev:
ett annat tips e att köpa biltemas tillfälliga toning som man kan ta bort när man inte e nöjd

blir ganska lätt bubblor med den filmen..... faast den är ju billig så man kan ju testa om man känner för det:)

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Svetsare
216 Inlägg
19 maj 2006
jag köpte toning på mekonomen. smokgrey det gick fin fint. problemet brukar va om bakrutan inte är plan, kan lätt bli veck. jag delade upp den i tre delar och la skarvarna vid värmeslingorna lite bökigt men med tålamod och nogranhet blev det felfritt resultat.

och som dom sa innan en lite mjukare skrapa än den som följer med kan vara bra. och mycket fukt e viktigt.

I Rock Your Socks Of...
http://mickeshobby.blogspot.com/
Hellre Parkinsons än Alzheimers.
Det är ju bättre att spilla ut lite av groggen än att glömma var man ställt den.

391 Inlägg
19 maj 2006
Volvo Knugen skrev:
bornsinner skrev:
ett annat tips e att köpa biltemas tillfälliga toning som man kan ta bort när man inte e nöjd

blir ganska lätt bubblor med den filmen..... faast den är ju billig så man kan ju testa om man känner för det:)

lätt bubblor !?   nej då gör du fel!   har tonat bilen runtom  me den filmen / Inte en bubbla!

Ingenjör
256 Inlägg
19 maj 2006
Bullo skrev:
Fernicus skrev:
Bullo skrev:

om han har klistersidan mot sig blir toningen spegelvänd. ska han skifta höger/vänster sen när han skurit klart?

När man står på UTsidan av bilen, så vänder man toningen så att klistret är MOT sig och skär. Förstår du?

jo jag förstår, dock framgick inte detta i beskrivningen du gav wink

MVH Andreas

Tänkte på samma sak wink

Det är inget brott förrän man åker fast

49 Inlägg
19 maj 2006
det är lätt å tona raka ruter med "skitfilm" men jag tror att ingen tonar en ruta som är böjd åt alla håll utan att skarva den eller nått. men lättast är ju att köpa krympfilm som dom använder på firma också. den värmerman utan på glaset så den formas efter rutan å sen bara montera jätte lätt. men den är ju lite dyrare då..

livet är för kort för att köra diesel.....

2 Inlägg
20 maj 2006
Ni skall använda ljummet vatten med diskmedel i en sprayflaska och spraya rikligt på rutan som skall kläs i solfilm! Dra försiktigt isär skyddsfilmen från själva solfilmen och spraya rikligt när ni tar isär skyddsfilmen från solfilmen, dränk solskyddsfilmen i diskmedelsvatten så kan ni dra isär filmen om den råkar fastna ihop sätt upp filmen mot rutan spraya vid behov.Amvänd 2 st fönsterskrapor en litet större där ni kommer åt och den lilla som följer med där det är trångt,börja skrapa försiktigt från mitten av rutan och dra mot kanterna tills alla luftblåsor är borta! Gå efter med skrapan och litet diskmedelsvatten efter 6 timmar.Låt torka 3 dagar och stick hål på ev luftblåsor med en nål och tryck ur blåsan med tummen.Ett tips för dej som filmar bakre sidoruta som skall vevas upp och ner: Ta nagellack i filmens färg och försegla från rutkanten den yttre och runt ca 2 mm in på filmen runt hela rutan,använd maskeringstape så blir nagellacken jämn och fin i kanten och håller så länge du bara tvättar filmen med enbart svagt rengöringsmedel typ ljummet vatten med diskmedel och torkar med mjukt papper eller duk för detta ändamål! Lovar du kan veva ihjäl dej utan att filmen lossnar bara du satt upp den på rätt sätt och fått bort det mesta vattnet med diskmedel i och låtit allt självtorka i 3 dagar! Lycka till alla filmare!!  KENREB.

755 Inlägg
21 maj 2006
någon som vet hur man lackat rutorna då??

20 Inlägg
21 maj 2006
N33d4Sp33d skrev:
Bullo skrev:
Fernicus skrev:
När man står på UTsidan av bilen, så vänder man toningen så att klistret är MOT sig och skär. Förstår du?

jo jag förstår, dock framgick inte detta i beskrivningen du gav wink

MVH Andreas

Tänkte på samma sak wink

Om man skär filmen på utsidan är det ju självklart att man ska ha limmet mot sig. annars måste man skifta höger med vänster osv. eller sätta filmen på utsidan av bilen, och det vill man ju inte smile

If you dont take the turn, you aint never gonn'a learn.

21 Inlägg
24 november 2007
Vart kan man köpa krympfilm?

25 november 2007
ta alltid ur rutorna om du vill ha bästa resultat

JDM
593 Inlägg
25 november 2007
Får man verkligen tona hela vägen runt? Är det inte så att man bara får tona därbak?

Det ska vara JDM och bana!

.......
2 655 Inlägg
25 november 2007
Haxxel skrev:
Får man verkligen tona hela vägen runt? Är det inte så att man bara får tona därbak?

vem bryr sej? förnstervevar uppfanns inte för att bara se fina ut, ja ska bara byta rutorna nu så ska ja tona från dörrarna å bakåt. bara att veva ner ruterna om man ser farbror blå de. big_smile...

JDM
593 Inlägg
25 november 2007
Nja... Då menar jag hur mycket får man tona LAGLIGT, framrutan går ju inte att veva ner.

4 822 Inlägg
25 november 2007
Haxxel skrev:
Nja... Då menar jag hur mycket får man tona LAGLIGT, framrutan går ju inte att veva ner.

Funderat på att kolla på vägvärketshemsida roll
Här är länken iallafall http://www.vv.se/templates/page3____12314.aspx

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

JDM
593 Inlägg
25 november 2007
Nämen! Då är det ju lagligt.

5 Inlägg
25 november 2007
70 % ljusgenomsläpplighet är nästan ingen toning alls bara rutan i sig förhindrar en vis grad av  ljusgenomsläpplighet så att det finns en film som klarar de kraven betvivlar jag. så vill du vara laglig så tona hur mycket du vill bak men låt framrutorna vara

Zacke

Sök