3077
Sök

Knackande ljud bakifrån, hjullager? 9-3 -98

301 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
När jag svänger höger så knackar det lite bakifrån, men kan inte säga om det är från höger eller vänster.
Det är bara om jag vrider ratten åt höger, alltså ÄVEN om jag kör i en rondell, och svänger lite mindre åt vänster lite snabbt, men fortfarande åt vänster, så knackar det till.

Ibland är dett ett knack, men ofta 1-4. Inget skrapande ljud, utan ett svagt knackande.

Vad kan det vara? Hört allt från bromsar till hjullager...

Den är dock besiktigad för knappt en månadsen, så besiktningen borde väl märkt hjullagret isåfall?
Senast redigerat av yalouque (18 oktober 2009)

301 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
Någon?

423 Inlägg
21 oktober 2009
Samma på min bil, skulle vilja veta

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
21 oktober 2009
säkert nån bussning i bakvagnen som sett sina bästa dagar

39 Inlägg
21 oktober 2009
hmm precis samma på min och det är ingen som vet, kollade upp allt på besikning och inget funnet fel. sen har jag hört att det kan vara stötdämparn som man kan avhjälpa med smöjning. Också alltid i högersvängar i gupp.

301 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
MrEricsson skrev:

Ok, är det lätt att byta dessa? Var sitter de?

301 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
MrEricsson skrev:

Kan man se om de är sönder, eller är det bara att chansa och köpa nya?

Sånna här du tänker på? http://www.skruvat.se/Bussning-bakaxel-P10906.aspx

Bilmekaniker
235 Inlägg
21 oktober 2009
Kan vara avgassystemet som ligger emot karossen! Skölden brukar även arga sönder, men om de va den borde de låta hela tiden!   säker det inte kommer framifrån? En knut som kanske fått upp spår i sig.

301 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
Peran skrev:
Kan vara avgassystemet som ligger emot karossen! Skölden brukar även arga sönder, men om de va den borde de låta hela tiden!   säker det inte kommer framifrån? En knut som kanske fått upp spår i sig.

Det kommer bakifrån, och det sker även när man frikopplar, så borde inte vara en drivknut..
Senast redigerat av yalouque (22 oktober 2009)

Sök