3856
Sök

Argumentera varför man ska förbjuda alkohol

DFFL
9 020 Inlägg
20 oktober 2009
blacken skrev:
steifan skrev:
Gillar reklambilder från 1922 när det var folkomröstning angående alkoholförbud i Sverige.
51% röstade emot och 49% för (nära wink).

Emot förslaget om alkoholförbud:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … rycker.jpg

För förslaget om alkoholförbud:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … 1_1922.jpg

cool

Bilden med trappan känns bekant, på något underligt sätt..big_smile

Been there, done that, got the t-shirt. big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

12 086 Inlägg
21 oktober 2009
Alkohol är väl en av de underhållningsmetoder människan använder mest av. Tar man bort alkoholen måste ju folk ha kul på andra sätt, vad det nu skulle va?

Förbjuda alkohol? Nej tack. Allt som för oss bort från ett liberalt levnadssätt mot kommunism avstår jag ifrån wink
Senast redigerat av JapMax (21 oktober 2009)

blacken
21 oktober 2009
JapMax skrev:
Alkohol är väl en av de underhållningsmetoder människan använder mest av. Tar man bort alkoholen måste ju folk ha kul på andra sätt, vad det nu skulle va?

Förbjuda alkohol? Nej tack. Allt som för oss bort från ett liberalt levnadssätt mot kommunism avstår jag ifrån wink

Man kan faktiskt ha rackarns kul utan brännjac..
Senast redigerat av blacken (21 oktober 2009)

12 086 Inlägg
21 oktober 2009
blacken skrev:
JapMax skrev:

Jag håller med dig, men jag tror de finns många som inte gör det.

blacken
21 oktober 2009
JapMax skrev:
blacken skrev:
JapMax skrev:

Jag håller med dig, men jag tror de finns många som inte gör det.

Nää visst finns dom, men det är dom som man har kul åt när man själv är klar i skallen..big_smile

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
21 oktober 2009
blacken skrev:
JapMax skrev:

Ja, jag är 18 år och har aldrig varit på lyset, folk tycker väl att man är konstig för det.
Men jag har väl haft kul för det.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Egenföretagare
999 Inlägg
21 oktober 2009
Det gick inte så bra i USA 1920 när man införde spritförbud, detta gjorde att maffian (t ex Al Capone) fick fina inkomster på olaglig sprit och sen blev man inte av med maffian...

http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rbudstiden

huh?
10 427 Inlägg
21 oktober 2009
FireTraXX skrev:
blacken skrev:
steifan skrev:
Gillar reklambilder från 1922 när det var folkomröstning angående alkoholförbud i Sverige.
51% röstade emot och 49% för (nära wink).

Emot förslaget om alkoholförbud:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … rycker.jpg

För förslaget om alkoholförbud:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … 1_1922.jpg

cool

Bilden med trappan känns bekant, på något underligt sätt..big_smile

Been there, done that, got the t-shirt. big_smile

Haha, med vilket av motiven? kräftaffischen?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 oktober 2009
Äh... förbjuda alkohol? Neej det är bara dumt, det är upp till var och en att ta sig en öl eller lite till när man känner för det. Så länge man kan sköta sig utan att störa andra på något sätt.

Förbjuds alkoholen börjar hembränningen och smugglingen ta fart igen, vilket är bäst? Att folk dricker systemsprit som inte är i närheten lika hälsofarlig som dålig HB?

Skål ta mej fan!

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (21 oktober 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

blacken
21 oktober 2009
Förbjuds alkoholen börjar hembränningen och smugglingen ta fart igen, vilket är bäst? Att folk dricker systemsprit som inte är i närheten lika hälsofarlig som dålig HB?

Bara det att det hembrända hojtet är i regel avsevärt bättre i kvalitè, än bolagets.
Dom enda som skulle gagnas av ett eventuellt förbud mot hojtarolja är kriminella och andra olagligt benägna individer..

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 oktober 2009
blacken skrev:

Bara det att det hembrända hojtet är i regel avsevärt bättre i kvalitè, än bolagets.
Dom enda som skulle gagnas av ett eventuellt förbud mot hojtarolja är kriminella och andra olagligt benägna individer..

Tycker du? Neej oavsett så kör jag hellre på köpessprit än nåt som är bryggt i en källare..

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

blacken
21 oktober 2009
te_wik skrev:
blacken skrev:

Tycker du? Neej oavsett så kör jag hellre på köpessprit än nåt som är bryggt i en källare..

Mvh Tommy

Berörda myndigheter är faktiskt bekymrade över den höga kvalitèn på den hemgjorda hojtaroljan, som dom har gjort vid olika beslag av diverse "hemmafabriker", och som vanligtvis är skyhögt över bolagets junk kröken. Våran hantverkstradition skäms inte för sig..big_smile
Senast redigerat av blacken (21 oktober 2009)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 oktober 2009
blacken skrev:
te_wik skrev:
blacken skrev:

Mvh Tommy

Berörda myndigheter är faktiskt bekymrade över den höga kvalitèn på den hemgjorda hojtaroljan, som dom har gjort vid olika beslag av diverse "hemmafabriker", och som vanligtvis är skyhögt över bolagets junk kröken. Våran hantverkstradition skäms inte för sig..big_smile

Hehe, får du tag på ett bra recept då? tongue Här smakar de filnekpyton så det är hemskt.

Mvh Tommy

164 Inlägg
22 oktober 2009
Abeed skrev:
jag som rubriken tala.

varför tycker ni att det ska förbjudas.
varför inte

- förbjuder man alkoholen så förminskar brottsligheterna några % .
vad finns mer och vad e eran argument mot det?

Om vi förbjuder alkohol kommer den illegala alkoholhanteringen att öka kraftigt vilket ökar brottsligheten istället. Just detta inträffade under förbudstiden i USA.

http://www.bimmerforum.se/ - Det demokratiska BMW-forumet - nu öppet för gäster!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=160650

blacken
22 oktober 2009
te_wik skrev:
blacken skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Hehe, får du tag på ett bra recept då? tongue Här smakar de filnekpyton så det är hemskt.

Mvh Tommy

Först så får ni släppa eder attityd "Det är int smaken som gäll, det är yrsla" syndromet, så tror jag att smaken blir bättre..tongue

Ljudbyggare
170 Inlägg
22 oktober 2009
Anser inte att ett förbud borde införas.
Kan själv säga att jag är en av de personerna med.. svårtyglat humör, efter ett par järn för mycket. Därför dricker jag inte. Istället håller jag med på att lägg resurserna som skulle krävas för att förbjuda och efterleva förbudet, på att utbilda folk i rimlig alkohol hantering. Att lära känna sig själv och vad man kan hantera är 100gånger bättre. Hellre roligt i kontrollerad form än inget roligt alls.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 oktober 2009
blacken skrev:
te_wik skrev:
blacken skrev:

Mvh Tommy

Först så får ni släppa eder attityd "Det är int smaken som gäll, det är yrsla" syndromet, så tror jag att smaken blir bättre..tongue

Haahaha..

Mvh Tommy

1 067 Inlägg
22 oktober 2009
Abeed skrev:
jag som rubriken tala.

varför tycker ni att det ska förbjudas.
varför inte

- förbjuder man alkoholen så förminskar brottsligheterna några % .
vad finns mer och vad e eran argument mot det?

Ska vi göra din läxa åt dig vill vi fan ha ett par lock bärs för besväret du tongue

Mästare
2 947 Inlägg
25 oktober 2009
För att bredda ämnet:

Vad tycker ni om andra droger då tex. cannabis, borde det legaliseras?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

blacken
25 oktober 2009
KimVsWorld skrev:
För att bredda ämnet:

Vad tycker ni om andra droger då tex. cannabis, borde det legaliseras?

Nej! det ska det/dom inte...

Sök