Jag tycker dom ska få vara glada att dom får komma hit och få en chans att börja om på nytt. tror många föräldrar till utländska barn tänker att dom ska börja om på nytt och dom är possetiva men sen har dom sina barn som umgås med andra invandrar barn som med kanske har sätt kriget i deras hemland och kanske tror att dom kan komma hit och göra vad dom vill, för så gjorde dom"hemma där jag bodde innan" Så föräldrarna till dessa barnen som gör sont här det är dom som borde ta sitt ansvar och uppfostra sina barn enligt svenska lagar och hur man lever här i sverige.
För hadde vi åk till typ irak elle något land med krig byggt upp en by med flera 1000 människor som rinkeby rosengård osv, sen börjat elda upp massa träd och skit sen när iraks polis kommer dit så börjar man kasta sten på dom, så hade dom säkerligen börjat skjuta och vi hade fott hårda straff i deras fängelsen eller utvisning, men här i sverige får dom 5464 tillsägelser kanske lite ungdomms vård böter osv, det är ju ingenting jämfört vad dom eller vi fott i deras hemland kanske. Så jag tycker att man kanske inte behöver skjuta ner dom men dom får helt enkelt smaka på sina egna medel. Hårdare straff från början sätt en gräns är det grövre brott skicka hem dom till sitt land.
och det är många utläningar som är helt laglydiga men det finns den där lilla procenten som drar ner alla andra invandrares ryckten!
Vi i sverige ger er bara en ny värld att kunna leva i fred, men det slås bara undan, det som gör en så jävla arg.
Sen tycker jag att sverige ska bli hårdare med alla fängelsestraff även mot svenska och utläningar.