blacken skrev:Timjoh skrev:blacken skrev:
Hårdare straff är inte medicinen som behövs, utan viljan att efterleva lagar och regler i/hos gemene man saknas, även smågrejor i det hänseendet påverkar folk.
Även att det ställs hårda krav på invandrare att följa våra lagar, seder och bruk speciellt dom oskrivna, och att politiker skaffar sig det modet att slänga ut dom som på ett mer än flagrant sätt konstant och medvetet bryter mot våra lagar och seder..
Då tycker jag dom kan ändra lagarna då för om lagen sattes för 80 år sen säger vi så var det kanske 1 procent av sveriges befolkning som var invandrare och den procenten var hårt arbetande för det då fanns jobb, laglydiga invandrare och nu lever vi i 2000 talet där stor del av sveriges befolkning just är invandrare och det kommer in o stora mängde samt att det knapps finns jobb för folk som redan bor i landet, hur ska vi då kunna ge jobb till invandrare så dom kan ha något att göra och ha råd att ha sina barn i skolan och ge dom en bra uppväxt i sverige om inte ens vårt eget folk kan få jobb?
Ändrar lagarna, om det nu finns såna lgar, vi lever inte på stenålder, bara att vakna upp och se att det står 2009 saker måste förändras nu inte om fler år för då kanske det är för sent och vi lever i en värld av fattig dom och krig pga att sverige inte tog tag i det från början, kanske kommer bli så i framtiden vad vet jag.
Visst en del (massa) lagar behöver att "justeras" litegranna, men är ändå övertygad om att för att få en förändring så krävs det en, i skallen hos gemene man, dvs att ALLA börjar att vara hederliga så gott det går. Att folk och fä slutar med småförseelser att dom "dra sitt strå till stacken" i det hänseendet typ var hederlig i allt, sluta upp med det sk: godkända småmyglet som är socialt vedertagen praxis här och där hos folk..
Ja klart att alla måste skärpa till sig ordentligt. men! jag tycker ielefal att sverige ska ta sig i kragen och kunna sätta ner foten ändra på det som ska ändras fixa jobb så alla invandrare kan ha ett jobb sköta sin familj. Tycker att invandrar föräldrar värkar ha ricktigt dålig kol på vad deras ungar är.
det ska till en skärpning i största almänheten!
Men jag förstår inte tlx usa där snackar vi mycket invandrare, invandrarna älskar usa det är deras land om dom så bott i en by i irak så är det deras land dom är stålta över usa! men här i sverige, får man höra
"jävla cp land, skit regering, fan vad lite pengar vi får, hata polisen bla bla bla" Varför kan dom inte bli stålta när dom kommer hit dom har mat dom har ett hus som inte blir sönder skjutet dom kan gå ut på gatan utan att vara rädd för något. Dom bårde visa tacksam het i första hand för då kommer alla svenskar runt om kring, vara änu snällare tbx en vad vi redan är.
Vi ändrar allt efter dom ser inte folk det elle är det bara jag som är extremt petig, ta tlx där jag bor en liten by skolan har alltid gott till kyrkan varje skol avslutning varje jul påsk osv i alla jävla år! men nu har kommit några utländska till skolan 2-3 st. Nu får dom inte gå till kyrkan som dom gjort i alla år, för dom 2-3 st har annan religion. Liksom vad fan är det på väg, ska VI helt plötsligt börja ändra på VÅRAT land för att DOM kommer hit? Det är inte hur jag tycker det ska vara. Sen man får inte visa sin svenska flagga men får inte gå runt i en sverige tröja för då är man rasist eller så är det stötande mot folk med andra religioner. här i halmstad tlx när det var något land som många invandrare kom ifrån, dom körde runt med bilarna och körde ut flaggor ur fönsterna och skrek osv osv Ingen sa något.
Men har man en sverige tröja i skolan som jag råkade ut för, för att sverige spelade fotboll den dagen så fick man ta av den för att det var kränkande för andra religioner.
Sont gör mig arg som fan! men men listan kan göras lång.
En bra hjälp på vägen för att just invandrare inte ska kallas invandrare utan svenskar är.
kommer dom hit ska dom gå efter våra reglar, våra traditioner. gillar dom inte gå till kyrkan på julen som alla andra barn kanske vill göra innan dom får ju lov, stanna hema den dagen då.
Dom ska sköta sig och visa respeckt för att dom har fott en chans att kunna bli över 30 år och inte sönder bombade eller dör av svält.
Jag är inte rasist, utan bara väldigt iriterad på vart fan sverige är på väg!
0
0
0
0