3874
Sök

Vita fläckar efter avfettningen på mina fälgar

501 Inlägg
24 oktober 2009
Trådstartare
Hej det är så att jag har tvättat mina nitro oxide fälgar med kanske lite för stark avfättning som gjort att det har blivit lite vita fläckar . Jag undrar finns det nåt medel som gör att man kan få bort dessa fläckar utan att man förstör det mer?

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

471 Inlägg
24 oktober 2009
borde de inte gå att polera bort? typ med autosol eller nått? smile

Skiiit du nedde ! ;)

501 Inlägg
24 oktober 2009
Trådstartare
240boy skrev:
borde de inte gå att polera bort? typ med autosol eller nått? smile

Ingen aning därför tänkte jag att nån som råkat ut för samma problem kanske hade en bra lösning.

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

950 Inlägg
24 oktober 2009
Hade nog börjat med ett snällare polermedel än Autosol. T.ex. lackpolish

Med.lem
3 759 Inlägg
24 oktober 2009
Är det inte bara kalkfäckar av vattnet? Testa lite ljummet vatten.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

179 Inlägg
24 oktober 2009
japp autosol e för grovt. sonax grejor borde funka till det.(rubbing eller polish tänker jag på då). annars får du prova lite grövre från 3M tex

501 Inlägg
24 oktober 2009
Trådstartare
Mr_EmCom skrev:
Är det inte bara kalkfäckar av vattnet? Testa lite ljummet vatten.

Nej det är inte kalkfläckar spädde nog ut avfettningen i för lite vatten och sköljde inte av så snabbt så det lka sig på fälgarna ... jag ska prova med polermedel men då blir det att polera för hand utan maskin.

4 Inlägg
24 oktober 2009
vita fläckar på fälgarna. hmm. Är det krom fälgar?

Kan inte säga att jag är grym på det, men jag brukar köra med Lahegas avfettning.

Skall nog spädas 87:1 för lacker, men jag späder ca 50:1 och tar på fälgarna.
låter sitta ca 1 minut och sköljer sedan rikligt med vatten, torkar av dem med "våffelduk" och sedan eftertorkar jag med en LÄTT fuktad microfiber duk.. skulle det vara någon vattendroppe kvar så brukar jag eftertorka med en frotté.

har funkat bra för mig.

Skulle Du inte ha Lahegas saker så brukar det funka fint med "vanlig" avfettning, schampo och sedan torka..

Vet inte om du får någon klarhet i detta inlägg tongue

212 Inlägg
24 oktober 2009
hade för starkt medel på mina fälgar en gång. då blev det rinningar . (produkten jag använde var "by lahega". wink). blev i klarlacken så fick aldrig bort det..

4 Inlägg
25 oktober 2009
man måste vara noggran med torkningen. big_smile det är A och O.. ingen tOrkA bArA fläckAr tongue

63 Inlägg
23 juli 2010
Har oxå fått såna vita fläckar efter sprutad stark avfettning har autosol men det verkar inte ta bort hmm , vet inte va ja ska andvända för att få bort det , nu har det suttit på fälgen i snart 1månad. Finns det nån bra lösning? mvh

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
63 Inlägg
13 augusti 2010
Aa jag har andvänd 2olika vax , men sen testa jag med 2000slip papper så fick ja bort all fläck vart ganska bra men det vart ett riktigt HÄÄST jobb tog typ 1timma / fälg så jag orkade inte mer hehehe

I got Dubs!
2 423 Inlägg
13 augusti 2010
Använde du fälgsyra?
biltemas?

Sök