3444
Sök

Opel Kadett C 1200 s -79

Gréve
497 Inlägg
2 november 2009
#21
marwin_of_sweden skrev:
Någon som vet hur många hk 1900an ligger på:)?

original i rekorden låg den på runt 90 hk, beroende på vilken förgasare den hade å så


518 Inlägg
2 november 2009
#22
ska du ändå byta motor tycker jag du ska satsa på nåt av följande alternativ:
budget alt. : en c20ne ( 8 ventilers 2.0 115hk från tex omega a
lite dyrare , lite roligare alt 2: c20xe 8 16v 2.0 150 hk )
ännu roligare , ännu dyrare alt 3: c20let ( 16v 2.0 turbo 204 hk )

alla är  opel motorer som återfinns i kadett , omega , vectra , calibra  ( c20let )

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

blacken
2 november 2009
#23
marwin_of_sweden skrev:
blacken skrev:
marwin_of_sweden skrev:
Härligt:) nej du, det finns nog ingen bil som förtjänar ett sånt öde..

Jag skulle nog hellre smacka dit en Volvospis i stället för originalskit 1900. Den är ju inte speciellt känd för att hålla bra eller vara särskilt lätt att skruva med heller..

Haha nej du, någonting från en volvo kommer aldrig komma i närheten av mina bilar, inte ens en wunderbaum som hängt i en volvo skulle få komma närmare än 50 meter!

Nej det kan man förstå, inte går det för sig att fördärva Volvos rykte på ett sådant sätt. Men en Saab 2,3 då? både oslagbar kvalitè och hållbarhet + ett djäkla skjuts i bitarna jämfört med Opelskrotet..

Gréve
497 Inlägg
2 november 2009
#24
Karl-Bertil skrev:
ska du ändå byta motor tycker jag du ska satsa på nåt av följande alternativ:
budget alt. : en c20ne ( 8 ventilers 2.0 115hk från tex omega a
lite dyrare , lite roligare alt 2: c20xe 8 16v 2.0 150 hk )
ännu roligare , ännu dyrare alt 3: c20let ( 16v 2.0 turbo 204 hk )

alla är  opel motorer som återfinns i kadett , omega , vectra , calibra  ( c20let )

jo visst det är bra motorer, men enklare med förgasarmotorer som passar in hyffsat redan wink


5 111 Inlägg
2 november 2009
#25
blacken skrev:
marwin_of_sweden skrev:
Härligt:) nej du, det finns nog ingen bil som förtjänar ett sånt öde..

Jag skulle nog hellre smacka dit en Volvospis i stället för originalskit 1900. Den är ju inte speciellt känd för att hålla bra eller vara särskilt lätt att skruva med heller..

Inget fel på CIH-motorn... Förutom att den kanske inte är modern men det är ju inte Volvos röda spisar heller...


SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
#26
blacken skrev:
marwin_of_sweden skrev:
blacken skrev:

Jag skulle nog hellre smacka dit en Volvospis i stället för originalskit 1900. Den är ju inte speciellt känd för att hålla bra eller vara särskilt lätt att skruva med heller..

Haha nej du, någonting från en volvo kommer aldrig komma i närheten av mina bilar, inte ens en wunderbaum som hängt i en volvo skulle få komma närmare än 50 meter!

Nej det kan man förstå, inte går det för sig att fördärva Volvos rykte på ett sådant sätt. Men en Saab 2,3 då? både oslagbar kvalitè och hållbarhet + ett djäkla skjuts i bitarna jämfört med Opelskrotet..

Ja tänker inte ens svara på de där inlägget, hoppas du förstår felet med dina inlägg.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
#27
The_Rebel skrev:
Karl-Bertil skrev:
ska du ändå byta motor tycker jag du ska satsa på nåt av följande alternativ:
budget alt. : en c20ne ( 8 ventilers 2.0 115hk från tex omega a
lite dyrare , lite roligare alt 2: c20xe 8 16v 2.0 150 hk )
ännu roligare , ännu dyrare alt 3: c20let ( 16v 2.0 turbo 204 hk )

alla är  opel motorer som återfinns i kadett , omega , vectra , calibra  ( c20let )

jo visst det är bra motorer, men enklare med förgasarmotorer som passar in hyffsat redan wink

Nja några sånna uppgraderingar ska det inte bli, en gammal bil ska ha en gammal förgasar motor:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Gréve
497 Inlägg
2 november 2009
#28
blacken skrev:
marwin_of_sweden skrev:
blacken skrev:

Jag skulle nog hellre smacka dit en Volvospis i stället för originalskit 1900. Den är ju inte speciellt känd för att hålla bra eller vara särskilt lätt att skruva med heller..

Haha nej du, någonting från en volvo kommer aldrig komma i närheten av mina bilar, inte ens en wunderbaum som hängt i en volvo skulle få komma närmare än 50 meter!

Nej det kan man förstå, inte går det för sig att fördärva Volvos rykte på ett sådant sätt. Men en Saab 2,3 då? både oslagbar kvalitè och hållbarhet + ett djäkla skjuts i bitarna jämfört med Opelskrotet..

helt seriöst nu... har du ens en minsta aning vad du pratar om just nu? Opel motorerna (1,9 2,2 2,4 osv...) är lika enkla som b23 fast dom har kamkedja istället för en rem, och innebär att dom inte är speciellt svårskruvade om man har lite kött på benen när de gäller meck, å dom håller ganska bra då jag har hållit på en del med lite olika opel grejer själv...

men om du kan så pass mycket som de låter som å har varit med om det så kan väll du berätta lite närmare om dina hisnande å fart fyllda historier om hur allt är skit än å bara sitta å låta allmänt tråkig.. roll


blacken
2 november 2009
#29
marwin_of_sweden skrev:
blacken skrev:
marwin_of_sweden skrev:

Haha nej du, någonting från en volvo kommer aldrig komma i närheten av mina bilar, inte ens en wunderbaum som hängt i en volvo skulle få komma närmare än 50 meter!

Nej det kan man förstå, inte går det för sig att fördärva Volvos rykte på ett sådant sätt. Men en Saab 2,3 då? både oslagbar kvalitè och hållbarhet + ett djäkla skjuts i bitarna jämfört med Opelskrotet..

Ja tänker inte ens svara på de där inlägget, hoppas du förstår felet med dina inlägg.

Faktiskt inte, då man har varit både sanningsenlig och uppriktig..

blacken
2 november 2009
#30
The_Rebel skrev:
blacken skrev:
marwin_of_sweden skrev:
Haha nej du, någonting från en volvo kommer aldrig komma i närheten av mina bilar, inte ens en wunderbaum som hängt i en volvo skulle få komma närmare än 50 meter!

Nej det kan man förstå, inte går det för sig att fördärva Volvos rykte på ett sådant sätt. Men en Saab 2,3 då? både oslagbar kvalitè och hållbarhet + ett djäkla skjuts i bitarna jämfört med Opelskrotet..

helt seriöst nu... har du ens en minsta aning vad du pratar om just nu? Opel motorerna (1,9 2,2 2,4 osv...) är lika enkla som b23 fast dom har kamkedja istället för en rem, och innebär att dom inte är speciellt svårskruvade om man har lite kött på benen när de gäller meck, å dom håller ganska bra då jag har hållit på en del med lite olika opel grejer själv...

men om du kan så pass mycket som de låter som å har varit med om det så kan väll du berätta lite närmare om dina hisnande å fart fyllda historier om hur allt är skit än å bara sitta å låta allmänt tråkig.. roll

Tjaa, att vara hållbara spisar dom ju inte speciellt inte kända för att vara (1900 spisen). Har bytt många sådana. Inte heller är dom speciellt logiska eller lätta att fibbla med heller, något annat kan man inte säga om dom..
Senast redigerat av blacken (2 november 2009)

Gréve
497 Inlägg
2 november 2009
#31
blacken skrev:
The_Rebel skrev:
blacken skrev:

Nej det kan man förstå, inte går det för sig att fördärva Volvos rykte på ett sådant sätt. Men en Saab 2,3 då? både oslagbar kvalitè och hållbarhet + ett djäkla skjuts i bitarna jämfört med Opelskrotet..

helt seriöst nu... har du ens en minsta aning vad du pratar om just nu? Opel motorerna (1,9 2,2 2,4 osv...) är lika enkla som b23 fast dom har kamkedja istället för en rem, och innebär att dom inte är speciellt svårskruvade om man har lite kött på benen när de gäller meck, å dom håller ganska bra då jag har hållit på en del med lite olika opel grejer själv...

men om du kan så pass mycket som de låter som å har varit med om det så kan väll du berätta lite närmare om dina hisnande å fart fyllda historier om hur allt är skit än å bara sitta å låta allmänt tråkig.. roll

Tjaa, att vara hållbara spisar dom ju inte speciellt inte kända för att vara (1900 spisen). Har bytt många sådana. Inte heller är dom speciellt logiska eller lätta att fibbla med heller, något annat kan man inte säga om dom..

hmm aja, de där sa ju inte så mycket men visst säger du de så wink


blacken
2 november 2009
#32
The_Rebel skrev:
blacken skrev:
The_Rebel skrev:

helt seriöst nu... har du ens en minsta aning vad du pratar om just nu? Opel motorerna (1,9 2,2 2,4 osv...) är lika enkla som b23 fast dom har kamkedja istället för en rem, och innebär att dom inte är speciellt svårskruvade om man har lite kött på benen när de gäller meck, å dom håller ganska bra då jag har hållit på en del med lite olika opel grejer själv...

men om du kan så pass mycket som de låter som å har varit med om det så kan väll du berätta lite närmare om dina hisnande å fart fyllda historier om hur allt är skit än å bara sitta å låta allmänt tråkig.. roll

Tjaa, att vara hållbara spisar dom ju inte speciellt inte kända för att vara (1900 spisen). Har bytt många sådana. Inte heller är dom speciellt logiska eller lätta att fibbla med heller, något annat kan man inte säga om dom..

hmm aja, de där sa ju inte så mycket men visst säger du de så wink

Om vi säger så här då. första bilverkstaden som jag jobbade på, så fick jag stå och byta 1900 spisar. Som hade skurit, hela sommaren..smile..

170 Inlägg
2 november 2009
#33
blacken skrev:
The_Rebel skrev:
blacken skrev:

Tjaa, att vara hållbara spisar dom ju inte speciellt inte kända för att vara (1900 spisen). Har bytt många sådana. Inte heller är dom speciellt logiska eller lätta att fibbla med heller, något annat kan man inte säga om dom..

hmm aja, de där sa ju inte så mycket men visst säger du de så wink

Om vi säger så här då. första bilverkstaden som jag jobbade på, så fick jag stå och byta 1900 spisar. Som hade skurit, hela sommaren..smile..

Jag har haft flera oplar och måste säga att jag upplevde 1900 motorn som en väldigt seglivad motor körde en av mina oplar utan olja och på fulla varv men den vägrade att dö


Sök