3885
Sök

Drifting-träningskväll med polarna

Lada-missbrukare
566 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
Var på en Drifting-kväll med några polare för ett par veckor sen till Kemora Motorbana i Vetil, Finland.

Två bekanta från Team Drift Garage r.f. från Jakobstad, Österbotten var med. Dessutom körde också jag å min bror med våra Lada 1200turbo:s. wink

Har bara EN gång tidigare kört på bana å överhuvudtaget försökt mej på drifting och hade dessutom inte ens spärrad bakaxel i filmen, så därav min svaga kompetens hittills.. tongue

Men en rolig kväll hade vi trots ett å annat missöde.. big_smile
Brorsan körde slut på sin turbo, så i slutet av kvällen blev han utan krut i maskinen. roll
Själv förstörde jag kopplingen.hmm  Började slira i trean å fyran vid fullt gaspådrag, så jag fick ställa ner laddtrycket lite för att kunna köra skiten ur det lilla som fanns kvar av den. lol

Så skruva nu upp ljudet, luta er bakåt och njut av filmen!! wink

http://www.youtube.com/watch?v=lonQc32iRuU

Lämna gärna en kommentar! Fler filmer kommer troligen nästa sommar!

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

1 814 Inlägg
27 oktober 2009
Silvian var brutal, ladorna var roliga big_smile

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
27 oktober 2009
En fråga, HUR kul hade ni ? hahah, fyfan det där såg skit roligt ut! ;D Schysst! big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Lada-missbrukare
566 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
ExXtr3me skrev:
En fråga, HUR kul hade ni ? hahah, fyfan det där såg skit roligt ut! ;D Schysst! big_smile

Nå, för mejj var det de roligaste jag varit med så... jaa KUUL hade vi!!! wink

KHRacing
27 oktober 2009
mkt trevlig film

354 Inlägg
27 oktober 2009
Fy tusan vad trevligt det såg ut big_smile Har vi ens nå motsvarande sorts motorbanor i sverige ? Här går väl drifting tävlingarna på parkeringar och gamla lastbils-terminaler ? Eller finns det nån bana där man skulle kunna prova sladda lite (utan anknytning till japmeet eller liknande) i vårat avlånga ?

KHRacing
27 oktober 2009
CmoR skrev:
Fy tusan vad trevligt det såg ut big_smile Har vi ens nå motsvarande sorts motorbanor i sverige ? Här går väl drifting tävlingarna på parkeringar och gamla lastbils-terminaler ? Eller finns det nån bana där man skulle kunna prova sladda lite (utan anknytning till japmeet eller liknande) i vårat avlånga ?

Ring Knutstorp
Sturup Raceway
Falkenberg
Anderstorp
Kinnekulle
Karlskoga
Mantorp
Sviestad
Mittsverigebanan

354 Inlägg
27 oktober 2009
KHRacing är det öppen träning där då som det verkar vara på den banan på filmen ? frågar bara för att jag inte vet bättre. Lär mej smile

1 827 Inlägg
27 oktober 2009
CmoR skrev:
KHRacing är det öppen träning där då som det verkar vara på den banan på filmen ? frågar bara för att jag inte vet bättre. Lär mej smile

Det är ju faktiskt inte svårare än så att du kan hyra mer eller mindre vilken av dessa banor som helst... Hyr och gör vad du vill. wink

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

OEM <3
6 957 Inlägg
28 oktober 2009
Eisenhut skrev:
CmoR skrev:

Det är ju faktiskt inte svårare än så att du kan hyra mer eller mindre vilken av dessa banor som helst... Hyr och gör vad du vill. wink

Då gäller de att ha plånbok med tongue men man kan ju alltid vara ett kompisgäng big_smile

Filmen: Skojig big_smile ladorna är ju härliga och Silvian kan man inget annat än älska big_smile
Senast redigerat av Bjork (28 oktober 2009)

OEM <3

R1 driver!
5 128 Inlägg
28 oktober 2009
grymt skön video! härligt att se dom små bilarna pinna på smile

1 827 Inlägg
28 oktober 2009
Bjork skrev:
Eisenhut skrev:
CmoR skrev:

Då gäller de att ha plånbok med tongue men man kan ju alltid vara ett kompisgäng big_smile

Filmen: Skojig big_smile ladorna är ju härliga och Silvian kan man inget annat än älska big_smile

Eller en bilklubb... Det är så jag alltid kör. smile

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

50 Inlägg
28 oktober 2009
Silvian har ju varit i Sverige förut! Tror förra ägaren heter Gustafsson eller nåt liknande. Då var bilen högerstyrd, orangefärgad och med SR20DET motor.
På filmen är den vänsterstyrd och med Skylines RB25DET motor, som får ge vika för Mitsubishi 4G63 till nästa säsong.
För övrigt hade vi rätt så kul den kvällen. Synd bara på mitt laddtryck... Man blev tvungen att ta svängarna med sån grym fart när inte effekten räckte till på slutet.

Toffi

Lada-missbrukare
566 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
TurboToffi skrev:
Silvian har ju varit i Sverige förut! Tror förra ägaren heter Gustafsson eller nåt liknande. Då var bilen högerstyrd, orangefärgad och med SR20DET motor.
På filmen är den vänsterstyrd och med Skylines RB25DET motor, som får ge vika för Mitsubishi 4G63 till nästa säsong.
För övrigt hade vi rätt så kul den kvällen. Synd bara på mitt laddtryck... Man blev tvungen att ta svängarna med sån grym fart när inte effekten räckte till på slutet.

Toffi

Joo så var det.. Tomas Gustavsson tror jag han heter..

Kolla för övrigt in kompisarnas hemsida ---> www.drift-garage.com
Ett team på 5st drifting-chaufförer, en stallchef, 2st mekaniker(min bror Turbotoffi en av dem) och ett par reservmekaniker. (Deltar själv ibland som reservmekaniker.)

4 682 Inlägg
28 oktober 2009
http://i35.photobucket.com/albums/d175/erotictophat/borat_nice.jpg

367 Inlägg
28 oktober 2009
Ser förbannat kul ut ! big_smile

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
28 oktober 2009
kul att höra att ni e från jakobstad. min släkt på morsans sida e där ifrån smile har aldrig varit där dock sad

nog mä OT!

fan va tuffa ladorna va. kul vinterbil om inte annat big_smile
Senast redigerat av weian (28 oktober 2009)

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

Lada-missbrukare
566 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare

46 Inlägg
29 oktober 2009
Grymt! Såg riktigt kul ut! smile